Faromedia suunnitteli RD Velholle uuden visuaalisen ilmeen ja konseptin, jolla brändiä voidaan jatkossa johtaa hallitusti.
Tuotekehitykseen ja ohjelmistosuunnitteluun keskittynyt RD Velho on kasvanut vinhalla vauhdilla. Yritys luo älykästä maailmaa tuomalla näkemystä, teknologiaa ja uudistuksia asiakkaidensa liiketoimintaan. Viimeisimmän yritysoston jälkeen RD Velhon olemus haluttiin saada viestimään paremmin yrityksen strategiasta.
Faromedian ja RD Velhon pitkään jatkunut yhteistyö mahdollisti sen, että uudistus päästiin käynnistämään nopeasti. Yrityksen visio ja strategiset suuntaviivat avattiin perusteellisesti, ja ajatukset paketoitiin visuaaliseen muotoon.
– Visuaalisen ilmeen uudistuksen yhteydessä meille oli tärkeää, että saimme uudet liiketoiminta-alueemme näkymään yrityksen ilmeessä. Nyt RD Velhon visuaalinen ilme ja slogan istuvat erinomaisesti strategiaamme. Hyvän lopputuloksen lisäksi arvostan sitä, että saimme brändin johtamisesta uutta näkemystä ja meitä myös haastettiin rohkeasti ottamaan askeleita eteenpäin, kertoo RD Velhon toimitusjohtaja Mika Kiljala.
VISUAALINEN KONSEPTI HELPOTTAA PÄIVITTÄISTÄ TYÖTÄ
Uudistuksessa RD Velholle tuotettiin selkeä visuaalinen konsepti, jolla yrityksen brändiä on jatkossa helpompi johtaa hallitusti. Erityisesti päivittäiseen työhön toivottiin helpotusta ja selkeyttä.
– Saimme selkeät raamit ilmeen toteuttamiseen, ja nyt meillä on hyvä ohjeistus, jolla saamme kaikki RD Velhon materiaalit näyttämään meiltä. Tämä helpottaa päivittäistä työskentelyä. Konseptissa on nyt myös enemmän syvyyttä kuin ennen, toteaa RD Velhon markkinointijohtaja Kaisa Ruotsala.
Uuden konseptin myötä RD Velhon visuaalinen maailma on päivästä toiseen strategian mukaista, selkeästi tunnistettavaa, ja sitä voidaan toteuttaa tehokkaasti.