20.05.2018

TULOKSIA VAI HAAHUILUA SOSIAALISESSA MEDIASSA? 

Näyttääkö yrityksesi markkinointi sosiaalisessa mediassa enemmän haahuilulta kuin tulokselliselta markkinoinnilta? Useimmiten ongelmana on suunnittelemattomuus ja olematon seuranta.

Muita kompastuskiviä ovat yritysjohdon olematon tahtotila some-markkinointiin sekä huonot resurssit. Markkinointi sosiaalisessa mediassa vaatii aina hyvää graafista osaamista ja tietoa käytettävästä kanavasta.

Näillä vinkeillä saat some-markkinointiin tolkkua: 

1. PALAA YRITYKSEN STRATEGIAAN

Some-läsnäolon tavoitteet on johdettava yrityksen strategiasta – ihan niin kuin kaikki muutkin viestinnän tavoitteet.

2. TEE MARKKINOINTISUUNNITELMA

Määrittele markkinointisuunnitelmassa kenelle markkinoidaan, miten ja millä välineillä. 

3. HUOLEHDI RESURSSEISTA

Sosiaalinen media ei suinkaan ole ilmainen media, vaikka niin joskus erheellisesti ajatellaan. Huolehdi, että markkinointiin on varattu riittävästi resursseja: aikaa, rahaa ja oikeanlaista osaamista.

4. TEE OPERATIIVINEN SUUNNITELMA SOSIAALISEEN MEDIAAN

Määrittele, mitä tehdään, kenelle, missä, milloin ja kuka työn tekee. Hyvä suunnitelma toimii myös kätevästi seurannan työkaluna. Ja kyllä vain, excel toimii tässä oikein mainiosti!

5. ÄLÄ UNOHDA SEURANTAA

Voit kehittää toimintasi vain, jos seuraat sitä. Valitse mitattavat asiat tavoitteiden mukaan. Esimerkiksi jos tavoittelet liikennettä omille kotisivuille, seuraa sitä. Älä tuijota vain tykkäyksien määrää. Ne eivät saa tai voi olla ainut mittari sosiaalisessa mediassa.

Some-markkinoinnin tehokkuuden voi osoittaa vain seuraamalla ja analysoimalla tuloksia. Yritysjohdon tahtotila kääntyy taatusti, kun me markkinoijat perustelemme asiat lukuina epämääräisen ”haahuilun” sijaan. 

SUMUTORVI

Peach Fuzz on Pantonen vuoden väri 2024

Peach Fuzz on Pantonen vuoden väri 2024

Pantone on valinnut vuoden 2024 väriksi lämpimän ja kodikkaan Peach Fuzzin (13-1023). Peach Fuzz on herkullinen persikan sävy, joka Pantonen mukaan välittää viestiä ystävällisyydestä, välittämisestä, yhteisöllisyydestä ja yhteistyöstä. In seeking a hue that echoes our...

Tekoäly ja ChatGPT ovat arjen työkaluja markkinoin­nissa 

Tekoäly ja ChatGPT ovat arjen työkaluja markkinoin­nissa 

Tekoälyä on hyödynnetty markkinoinnissa jo vuosia, kuten esimerkiksi Google-markkinoinnissa. Täysin puskista tekoäly ei siis ole markkinointiin ilmestynyt. ChatGPT ja muut sovellukset sen sijaan ovat tuoneet nopeasti uusia mahdollisuuksia alan ammattilaisille. Tekoäly...

CASE TUNTURI: KETTERÄÄ DIGIMARKKI­NOINTIA

CASE TUNTURI: KETTERÄÄ DIGIMARKKI­NOINTIA

Markkinointi on helppoa, kun yhteistyö ja kommunikointi toimivat.  Tunturi Oy Ltd kuuluu hollantilaiseen pyöräilyn jättiyhtiö Accell Groupiin. Accell Group valmistaa polkupyöriä useilla eri tuotemerkeillä ja tarjoaa upeita pyöräilykokemuksia polkupyöräilijöille....

OLEMME MUKANA ROOSA NAUHA -RINTAMASSA

OLEMME MUKANA ROOSA NAUHA -RINTAMASSA

Yksikin parantunut syöpä on merkittävä voitto, ja siksi me haluamme olla FC Hongan naisten kanssa mukana taistelussa syöpää vastaan. Tähän matsiin tarvitsemme kentälle lisää pelaajia. Haastamme myös sinut yhteiseen rintamaamme, mukaan Roosa nauha -keräykseen. Pienikin...

PUHTAUSALA-LEHTI SAI UUDEN VISUAALISEN KONSEPTIN

PUHTAUSALA-LEHTI SAI UUDEN VISUAALISEN KONSEPTIN

Puhtausala-lehden uudistus toteutettiin kuten puhtausalalla toimitaan – kustannustehokkaasti, ammattitaidolla ja suurella sydämellä.  Puhtausala-lehti on Puhtausala ry:n kustantama alan johtava ammattilehti Suomessa. Lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa, ja se...

LUOTTAMUS ON KAIKEN A JA O

LUOTTAMUS ON KAIKEN A JA O

Plaza Business Parkin ja Faromedian yhteistyö alkoi vuonna 2019 visuaalisen ilmeen ja Google-markkinoinnin uudistuksilla.  Business Park Manager Mari Lempiäinen Retta Managementista kertoo, että hän tarvitsee luotettavia asiantuntijoita oman työnsä tueksi. – Business...