20.05.2018

TULOKSIA VAI HAAHUILUA SOSIAALISESSA MEDIASSA? 

Näyttääkö yrityksesi markkinointi sosiaalisessa mediassa enemmän haahuilulta kuin tulokselliselta markkinoinnilta? Useimmiten ongelmana on suunnittelemattomuus ja olematon seuranta.

Muita kompastuskiviä ovat yritysjohdon olematon tahtotila some-markkinointiin sekä huonot resurssit. Markkinointi sosiaalisessa mediassa vaatii aina hyvää graafista osaamista ja tietoa käytettävästä kanavasta.

Näillä vinkeillä saat some-markkinointiin tolkkua: 

1. PALAA YRITYKSEN STRATEGIAAN

Some-läsnäolon tavoitteet on johdettava yrityksen strategiasta – ihan niin kuin kaikki muutkin viestinnän tavoitteet.

2. TEE MARKKINOINTISUUNNITELMA

Määrittele markkinointisuunnitelmassa kenelle markkinoidaan, miten ja millä välineillä. 

3. HUOLEHDI RESURSSEISTA

Sosiaalinen media ei suinkaan ole ilmainen media, vaikka niin joskus erheellisesti ajatellaan. Huolehdi, että markkinointiin on varattu riittävästi resursseja: aikaa, rahaa ja oikeanlaista osaamista.

4. TEE OPERATIIVINEN SUUNNITELMA SOSIAALISEEN MEDIAAN

Määrittele, mitä tehdään, kenelle, missä, milloin ja kuka työn tekee. Hyvä suunnitelma toimii myös kätevästi seurannan työkaluna. Ja kyllä vain, excel toimii tässä oikein mainiosti!

5. ÄLÄ UNOHDA SEURANTAA

Voit kehittää toimintasi vain, jos seuraat sitä. Valitse mitattavat asiat tavoitteiden mukaan. Esimerkiksi jos tavoittelet liikennettä omille kotisivuille, seuraa sitä. Älä tuijota vain tykkäyksien määrää. Ne eivät saa tai voi olla ainut mittari sosiaalisessa mediassa.

Some-markkinoinnin tehokkuuden voi osoittaa vain seuraamalla ja analysoimalla tuloksia. Yritysjohdon tahtotila kääntyy taatusti, kun me markkinoijat perustelemme asiat lukuina epämääräisen ”haahuilun” sijaan. 

SUMUTORVI

NYT KANNATTAA SIIRTYÄ KÄYTTÄMÄÄN GOOGLE ANALYTICS 4:ÄÄ

NYT KANNATTAA SIIRTYÄ KÄYTTÄMÄÄN GOOGLE ANALYTICS 4:ÄÄ

Google korvaa Universal Analytics -version uudella Google Analytics 4 (GA4) -versiolla. Google ilmoitti maaliskuussa 2022, että Google Analyticsin Universal Analytics -versio (UA) lopettaa datan keräämisen verkkosivuilta 1.7.2023. Tämä tarkoittaa, että UA ei...

KETTERÄ MARKKINOINTIKAVERI ARJESSA MUKANA

KETTERÄ MARKKINOINTIKAVERI ARJESSA MUKANA

Fit Kokkola ja Fit Kalajoki ovat kuntokeskuksia länsirannikolla, ja niitä pyöritetään suurella sydämellä. Faromedia on ollut Christel Viitasen apuna markkinoinnin alkumetreistä alkaen. Christel Viitanen perusti Fit Kokkolan vuonna 2020. Ennen avajaisia sali kävi läpi...

PUHTAUSALA X FAROMEDIA: MARKKINOINTIVIESTINTÄÄ VERKOSTONA

PUHTAUSALA X FAROMEDIA: MARKKINOINTIVIESTINTÄÄ VERKOSTONA

Markkinointiviestintää voi toteuttaa ketterästi ja tehokkaasti verkostomaisella toimintamallilla, jossa viestinnän toiminnot ostetaan palveluna. Puhtausala ry. ja Faromedia käynnistivät yhteistyönsä loppuvuodesta 2021, ja ovat tämän jälkeen hioneet yhteisen...

MIKSI GOOGLE MY BUSINESS -SIVU ON YRITYKSELLESI TÄRKEÄ?

MIKSI GOOGLE MY BUSINESS -SIVU ON YRITYKSELLESI TÄRKEÄ?

Olethan jo ottanut Google My Business -sivuston tarjoamat ilmaiset keinot käyttöön? Google My Business -palvelun avulla parannat yrityksesi asiakaskokemustasi verkossa. Google on maailman käytetyin hakukone ja hallitsee noin 90 % koko maailman...

TYYTYVÄISTEN ASIAKKAIDEN MARKKINOINTI­TOIMISTO

TYYTYVÄISTEN ASIAKKAIDEN MARKKINOINTI­TOIMISTO

Faromedia on ammattitaitoinen, ystävällinen ja luotettava markkinointitoimisto, jolla on tyytyväiset asiakkaat ja laadukas palvelu. Kysyimme asiakkailtamme, miten olemme onnistuneet. Asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksien mukaan Faromedia palvelee asiakkaitaan...

AALTO ACCOUNTING SAI UUDEN GRAAFISEN ILMEEN JA VERKKO­SIVUT

AALTO ACCOUNTING SAI UUDEN GRAAFISEN ILMEEN JA VERKKO­SIVUT

Aalto Accounting sai uuden logon, ilmeen ja verkkosivujen lisäksi aimo annoksen uutta oppia projektin aikana. Kun opiskelijajärjestö KY Accounting vaihtoi keväällä nimensä Aalto Accountingiksi, oli logon, ilmeen ja verkkosivujen uudistaminen sille luontainen...