11.04.2023

PUHTAUSALA-LEHTI SAI UUDEN VISUAALISEN KONSEPTIN

Puhtausala-lehden uudistus toteutettiin kuten puhtausalalla toimitaan – kustannustehokkaasti, ammattitaidolla ja suurella sydämellä. 

Puhtausala-lehti on Puhtausala ry:n kustantama alan johtava ammattilehti Suomessa. Lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa, ja se sisältää ajankohtaista asiaa alan kehityksestä sekä alalla työskentelevien ammattiosaamisen kehittämisen tukena toimivaa sisältöä. 

Puhtausala ry:n tavoitteena on tehdä Suomesta maailman siistein ja puhtain maa. 
– Puhtausala on pinta-alaltaan Suomen suurin toimiala, jota työvoimapula tulee ravistelemaan tulevina vuosina merkittävällä tavalla. On tärkeää, että puhtausala näyttäytyy mielenkiintoisena ja meillä on riittävästi työvoimaa. Siksi alan pitää myös näyttäytyä mielenkiintoiselta ja houkuttelevalta. Tässä viestinnällä on tärkeä rooli, kertoo Puhtausala ry:n toiminnanjohtaja Sari Mattila.  

Tavoitteena selkeä ja miellyttävä lukukokemus

Uuden strategiansa myötä Puhtausala ry. uudistaa pikku hiljaa yhdistyksen  viestintämateriaaleja. Puhtausala-lehti on ollut tästä ensimmäinen ilmentymä. 

Uudistuksessa lehden visuaalinen ilme uudistettiin perusteellisesti, jotta lukijoille voidaan tarjota selkeä ja miellyttävä lukukokemus – ammattimaista sisältöä unohtamatta. Ilmeessä säilytettiin kuitenkin tuttuja elementtejä, muun muassa yhdistyksen pääväri, jotta lehti säilyi tunnistettavana uudistuksen jälkeen.

Ilmeen uudistamisen lisäksi myös lehden luettavuutta ja rakennetta kehitettiin. Laadukkaalla kuvituksella vahvistetaan jatkossa lehden aikakauslehtimäistä ilmettä ja sisältöä tuotetaan sisältökonseptien mukaisesti. 

“Kustannus­tehokkaasti, ammattitaidolla ja suurella sydämellä” 

Mattila on ollut tyytyväinen uudistukseen. 

– Olen saanut lehden uudistuksesta valtavasti hyvää palautetta sekä lukijoilta että yritys- ja henkilöjäseniltämme. Myös lehden sisältö, rakenne ja luettavuus ovat saaneet paljon kiitettäviä kommentteja. Uudistusprojekti sujui Faromedian osaavien tekijöiden käsissä kuin tanssi. 

Puhtausala-lehden uudistus toteutettiin kuten puhtausalalla on tapana toimia – kustannustehokkaasti, ammattitaidolla ja suurella sydämellä. 

Puhtausala-lehti on puhtausalan ammattilehti, jonka kustantajana on Siivoussektori Oy. Lehdessä jaetaan ammattitietoutta sekä esitellään alaa ja siellä työskenteleviä ihmisiä. Lehdessä kerrotaan myös alan innovaatioista, koulutuksest, muista ajankohtaisista aiheista sekä Puhtausala ry:n jäsenlehtenä yhdistyksen toiminnasta. Puhtausala-lehti kuuluu aikakausmedioihin.

Lue lisää: 

SUMUTORVI

89 prosenttia lukijoista tyytyväisiä Puhtausala-lehteen

89 prosenttia lukijoista tyytyväisiä Puhtausala-lehteen

Lukijoiden mielestä Faromedian tuottama Puhtausala-lehti on tärkeä ammatillinen tiedonlähde ja lehteä luetaan monipuolisesti. Eniten lukijoita kiinnostaa uusi teknologia, tiede ja tutkimus. Lehden suositteluindeksi on peräti 60. Alkuvuodesta 2024 toteutetun...

Peach Fuzz on Pantonen vuoden väri 2024

Peach Fuzz on Pantonen vuoden väri 2024

Pantone on valinnut vuoden 2024 väriksi lämpimän ja kodikkaan Peach Fuzzin (13-1023). Peach Fuzz on herkullinen persikan sävy, joka Pantonen mukaan välittää viestiä ystävällisyydestä, välittämisestä, yhteisöllisyydestä ja yhteistyöstä. In seeking a hue that echoes our...

Tekoäly ja ChatGPT ovat arjen työkaluja markkinoin­nissa 

Tekoäly ja ChatGPT ovat arjen työkaluja markkinoin­nissa 

Tekoälyä on hyödynnetty markkinoinnissa jo vuosia, kuten esimerkiksi Google-markkinoinnissa. Täysin puskista tekoäly ei siis ole markkinointiin ilmestynyt. ChatGPT ja muut sovellukset sen sijaan ovat tuoneet nopeasti uusia mahdollisuuksia alan ammattilaisille. Tekoäly...

CASE TUNTURI: KETTERÄÄ DIGIMARKKI­NOINTIA

CASE TUNTURI: KETTERÄÄ DIGIMARKKI­NOINTIA

Markkinointi on helppoa, kun yhteistyö ja kommunikointi toimivat.  Tunturi Oy Ltd kuuluu hollantilaiseen pyöräilyn jättiyhtiö Accell Groupiin. Accell Group valmistaa polkupyöriä useilla eri tuotemerkeillä ja tarjoaa upeita pyöräilykokemuksia polkupyöräilijöille....

OLEMME MUKANA ROOSA NAUHA -RINTAMASSA

OLEMME MUKANA ROOSA NAUHA -RINTAMASSA

Yksikin parantunut syöpä on merkittävä voitto, ja siksi me haluamme olla FC Hongan naisten kanssa mukana taistelussa syöpää vastaan. Tähän matsiin tarvitsemme kentälle lisää pelaajia. Haastamme myös sinut yhteiseen rintamaamme, mukaan Roosa nauha -keräykseen. Pienikin...

LUOTTAMUS ON KAIKEN A JA O

LUOTTAMUS ON KAIKEN A JA O

Plaza Business Parkin ja Faromedian yhteistyö alkoi vuonna 2019 visuaalisen ilmeen ja Google-markkinoinnin uudistuksilla.  Business Park Manager Mari Lempiäinen Retta Managementista kertoo, että hän tarvitsee luotettavia asiantuntijoita oman työnsä tueksi. – Business...