11.04.2023

PUHTAUSALA-LEHTI SAI UUDEN VISUAALISEN KONSEPTIN

Puhtausala-lehden uudistus toteutettiin kuten puhtausalalla toimitaan – kustannustehokkaasti, ammattitaidolla ja suurella sydämellä. 

Puhtausala-lehti on Puhtausala ry:n kustantama alan johtava ammattilehti Suomessa. Lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa, ja se sisältää ajankohtaista asiaa alan kehityksestä sekä alalla työskentelevien ammattiosaamisen kehittämisen tukena toimivaa sisältöä. 

Puhtausala ry:n tavoitteena on tehdä Suomesta maailman siistein ja puhtain maa. 
– Puhtausala on pinta-alaltaan Suomen suurin toimiala, jota työvoimapula tulee ravistelemaan tulevina vuosina merkittävällä tavalla. On tärkeää, että puhtausala näyttäytyy mielenkiintoisena ja meillä on riittävästi työvoimaa. Siksi alan pitää myös näyttäytyä mielenkiintoiselta ja houkuttelevalta. Tässä viestinnällä on tärkeä rooli, kertoo Puhtausala ry:n toiminnanjohtaja Sari Mattila.  

Tavoitteena selkeä ja miellyttävä lukukokemus

Uuden strategiansa myötä Puhtausala ry. uudistaa pikku hiljaa yhdistyksen  viestintämateriaaleja. Puhtausala-lehti on ollut tästä ensimmäinen ilmentymä. 

Uudistuksessa lehden visuaalinen ilme uudistettiin perusteellisesti, jotta lukijoille voidaan tarjota selkeä ja miellyttävä lukukokemus – ammattimaista sisältöä unohtamatta. Ilmeessä säilytettiin kuitenkin tuttuja elementtejä, muun muassa yhdistyksen pääväri, jotta lehti säilyi tunnistettavana uudistuksen jälkeen.

Ilmeen uudistamisen lisäksi myös lehden luettavuutta ja rakennetta kehitettiin. Laadukkaalla kuvituksella vahvistetaan jatkossa lehden aikakauslehtimäistä ilmettä ja sisältöä tuotetaan sisältökonseptien mukaisesti. 

“Kustannus­tehokkaasti, ammattitaidolla ja suurella sydämellä” 

Mattila on ollut tyytyväinen uudistukseen. 

– Olen saanut lehden uudistuksesta valtavasti hyvää palautetta sekä lukijoilta että yritys- ja henkilöjäseniltämme. Myös lehden sisältö, rakenne ja luettavuus ovat saaneet paljon kiitettäviä kommentteja. Uudistusprojekti sujui Faromedian osaavien tekijöiden käsissä kuin tanssi. 

Puhtausala-lehden uudistus toteutettiin kuten puhtausalalla on tapana toimia – kustannustehokkaasti, ammattitaidolla ja suurella sydämellä. 

Puhtausala-lehti on puhtausalan ammattilehti, jonka kustantajana on Siivoussektori Oy. Lehdessä jaetaan ammattitietoutta sekä esitellään alaa ja siellä työskenteleviä ihmisiä. Lehdessä kerrotaan myös alan innovaatioista, koulutuksest, muista ajankohtaisista aiheista sekä Puhtausala ry:n jäsenlehtenä yhdistyksen toiminnasta. Puhtausala-lehti kuuluu aikakausmedioihin.

Lue lisää: 

SUMUTORVI

NYT KANNATTAA SIIRTYÄ KÄYTTÄMÄÄN GOOGLE ANALYTICS 4:ÄÄ

NYT KANNATTAA SIIRTYÄ KÄYTTÄMÄÄN GOOGLE ANALYTICS 4:ÄÄ

Google korvaa Universal Analytics -version uudella Google Analytics 4 (GA4) -versiolla. Google ilmoitti maaliskuussa 2022, että Google Analyticsin Universal Analytics -versio (UA) lopettaa datan keräämisen verkkosivuilta 1.7.2023. Tämä tarkoittaa, että UA ei...

KETTERÄ MARKKINOINTIKAVERI ARJESSA MUKANA

KETTERÄ MARKKINOINTIKAVERI ARJESSA MUKANA

Fit Kokkola ja Fit Kalajoki ovat kuntokeskuksia länsirannikolla, ja niitä pyöritetään suurella sydämellä. Faromedia on ollut Christel Viitasen apuna markkinoinnin alkumetreistä alkaen. Christel Viitanen perusti Fit Kokkolan vuonna 2020. Ennen avajaisia sali kävi läpi...

PUHTAUSALA X FAROMEDIA: MARKKINOINTIVIESTINTÄÄ VERKOSTONA

PUHTAUSALA X FAROMEDIA: MARKKINOINTIVIESTINTÄÄ VERKOSTONA

Markkinointiviestintää voi toteuttaa ketterästi ja tehokkaasti verkostomaisella toimintamallilla, jossa viestinnän toiminnot ostetaan palveluna. Puhtausala ry. ja Faromedia käynnistivät yhteistyönsä loppuvuodesta 2021, ja ovat tämän jälkeen hioneet yhteisen...

MIKSI GOOGLE MY BUSINESS -SIVU ON YRITYKSELLESI TÄRKEÄ?

MIKSI GOOGLE MY BUSINESS -SIVU ON YRITYKSELLESI TÄRKEÄ?

Olethan jo ottanut Google My Business -sivuston tarjoamat ilmaiset keinot käyttöön? Google My Business -palvelun avulla parannat yrityksesi asiakaskokemustasi verkossa. Google on maailman käytetyin hakukone ja hallitsee noin 90 % koko maailman...

TYYTYVÄISTEN ASIAKKAIDEN MARKKINOINTI­TOIMISTO

TYYTYVÄISTEN ASIAKKAIDEN MARKKINOINTI­TOIMISTO

Faromedia on ammattitaitoinen, ystävällinen ja luotettava markkinointitoimisto, jolla on tyytyväiset asiakkaat ja laadukas palvelu. Kysyimme asiakkailtamme, miten olemme onnistuneet. Asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksien mukaan Faromedia palvelee asiakkaitaan...

AALTO ACCOUNTING SAI UUDEN GRAAFISEN ILMEEN JA VERKKO­SIVUT

AALTO ACCOUNTING SAI UUDEN GRAAFISEN ILMEEN JA VERKKO­SIVUT

Aalto Accounting sai uuden logon, ilmeen ja verkkosivujen lisäksi aimo annoksen uutta oppia projektin aikana. Kun opiskelijajärjestö KY Accounting vaihtoi keväällä nimensä Aalto Accountingiksi, oli logon, ilmeen ja verkkosivujen uudistaminen sille luontainen...