Nappaa käyttöösi vinkit, joilla saat verkkosivujen sisällöt näkymään paremmin Googlessa. Säännöllinen ja laadukas sisällöntuotanto on tärkeintä – Googlen lisäksi myös asiakkaasi rakastavat sitä!
- Rakenna sivuistasi avainsanakartta, jossa on määritelty esimerkiksi sivuston hakusanat, konversiotavoitteet sekä sisäiset että ulkoiset linkitykset.
- Kirjoita tekstit niin, että hakusanoja on käytetty sopivassa suhteessa muuhun sisältöön. Huom. jos viljelet tiettyä sanaa liikaa, Google ei sitä hyvällä katso.
- Huolehdi sivujen metakuvauksesta, ne näkyvät toisinaan Googlen hauissa.
- Muista sivun title, ja käytä hakusanoja H1 ja H2 -otsikoissa.
- Kuvat ovat tärkeitä, mutta älä käytä liian isoja kuvia, jotka hidastavat sivustoa. Käytä tekstisisältöä tukevia kuvia ja lisää niihin alt-teksti.
- Käytä tekstisisällössä boldauksia, kursivointeja ja listauksia. Google pitää niistä.
- Pidä teksti laadukkaana ja luonnollisena. Jäsentele tekstisisältö kappaleiksi.
- Tuota sisältöä säännöllisesti – Mitä enemmän tuotat sisältöä valitsemillasi hakusanoilla, sitä enemmän Google arvostaa sinua (eli sivustoasi) kyseisen aiheen asiantuntijana.
- Jaa sisältöjä sosiaaliseen mediaan ja buustaa näkyvyyttä maksetulla mainonnalla.
- Seuraa, mittaa ja kehitä! Hakukoneoptimoinnin tulokset eivät näy heti. Optimointityö on prosessi, joka vaatii pitkäjänteisyyttä.
HYVÄ HAKUKONENÄKYVYYS ON MONEN ASIAN SUMMA
Muista myös, että sisältö ei suinkaan ole ainut asia, joka hakukonenäkyvyyteen vaikuttaa. Sisällön lisäksi hakukonenäkyvyyteen vaikuttavat:
- linkitykset,
- rakenne ja
- tekniikka.
Haluatko kysyä lisää verkkosivujen sisällöistä ja näkyvyydestä hakukoneissa? Ota yhteyttä!