29.11.2019

PARANNA ­HAKUKONE­NÄKYVYYTTÄ­ SISÄLTÖJEN AVULLA

Nappaa käyttöösi vinkit, joilla saat verkkosivujen sisällöt näkymään paremmin Googlessa. Säännöllinen ja laadukas sisällöntuotanto on tärkeintä – Googlen lisäksi myös asiakkaasi rakastavat sitä! 

  1. Rakenna sivuistasi avainsanakartta, jossa on määritelty esimerkiksi sivuston hakusanat, konversiotavoitteet sekä sisäiset että ulkoiset linkitykset. 
  2. Kirjoita tekstit niin, että hakusanoja on käytetty sopivassa suhteessa muuhun sisältöön. Huom. jos viljelet tiettyä sanaa liikaa, Google ei sitä hyvällä katso. 
  3. Huolehdi sivujen metakuvauksesta, ne näkyvät toisinaan Googlen hauissa. 
  4. Muista sivun title, ja käytä hakusanoja H1 ja H2 -otsikoissa. 
  5. Kuvat ovat tärkeitä, mutta älä käytä liian isoja kuvia, jotka hidastavat sivustoa. Käytä tekstisisältöä tukevia kuvia ja lisää niihin alt-teksti
  6. Käytä tekstisisällössä boldauksia, kursivointeja ja listauksia. Google pitää niistä. 
  7. Pidä teksti laadukkaana ja luonnollisena. Jäsentele tekstisisältö kappaleiksi.
  8. Tuota sisältöä säännöllisesti – Mitä enemmän tuotat sisältöä valitsemillasi hakusanoilla, sitä enemmän Google arvostaa sinua (eli sivustoasi) kyseisen aiheen asiantuntijana. 
  9. Jaa sisältöjä sosiaaliseen mediaan ja buustaa näkyvyyttä maksetulla mainonnalla. 
  10. Seuraa, mittaa ja kehitä! Hakukoneoptimoinnin tulokset eivät näy heti. Optimointityö on prosessi, joka vaatii pitkäjänteisyyttä. 

HYVÄ HAKUKONENÄKYVYYS ON MONEN ASIAN SUMMA

Muista myös, että sisältö ei suinkaan ole ainut asia, joka hakukonenäkyvyyteen vaikuttaa. Sisällön lisäksi hakukonenäkyvyyteen vaikuttavat: 

  • linkitykset, 
  • rakenne ja
  • tekniikka. 

Haluatko kysyä lisää verkkosivujen sisällöistä ja näkyvyydestä hakukoneissa? Ota yhteyttä!

LISÄÄ MARKKINOINTIVINKKEJÄ: 

SUMUTORVI

Tekoäly ja ChatGPT ovat arjen työkaluja markkinoin­nissa 

Tekoäly ja ChatGPT ovat arjen työkaluja markkinoin­nissa 

Tekoälyä on hyödynnetty markkinoinnissa jo vuosia, kuten esimerkiksi Google-markkinoinnissa. Täysin puskista tekoäly ei siis ole markkinointiin ilmestynyt. ChatGPT ja muut sovellukset sen sijaan ovat tuoneet nopeasti uusia mahdollisuuksia alan ammattilaisille. Tekoäly...

CASE TUNTURI: KETTERÄÄ DIGIMARKKI­NOINTIA

CASE TUNTURI: KETTERÄÄ DIGIMARKKI­NOINTIA

Markkinointi on helppoa, kun yhteistyö ja kommunikointi toimivat.  Tunturi Oy Ltd kuuluu hollantilaiseen pyöräilyn jättiyhtiö Accell Groupiin. Accell Group valmistaa polkupyöriä useilla eri tuotemerkeillä ja tarjoaa upeita pyöräilykokemuksia polkupyöräilijöille....

OLEMME MUKANA ROOSA NAUHA -RINTAMASSA

OLEMME MUKANA ROOSA NAUHA -RINTAMASSA

Yksikin parantunut syöpä on merkittävä voitto, ja siksi me haluamme olla FC Hongan naisten kanssa mukana taistelussa syöpää vastaan. Tähän matsiin tarvitsemme kentälle lisää pelaajia. Haastamme myös sinut yhteiseen rintamaamme, mukaan Roosa nauha -keräykseen. Pienikin...

PUHTAUSALA-LEHTI SAI UUDEN VISUAALISEN KONSEPTIN

PUHTAUSALA-LEHTI SAI UUDEN VISUAALISEN KONSEPTIN

Puhtausala-lehden uudistus toteutettiin kuten puhtausalalla toimitaan – kustannustehokkaasti, ammattitaidolla ja suurella sydämellä.  Puhtausala-lehti on Puhtausala ry:n kustantama alan johtava ammattilehti Suomessa. Lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa, ja se...

LUOTTAMUS ON KAIKEN A JA O

LUOTTAMUS ON KAIKEN A JA O

Plaza Business Parkin ja Faromedian yhteistyö alkoi vuonna 2019 visuaalisen ilmeen ja Google-markkinoinnin uudistuksilla.  Business Park Manager Mari Lempiäinen Retta Managementista kertoo, että hän tarvitsee luotettavia asiantuntijoita oman työnsä tueksi. – Business...

NYT KANNATTAA SIIRTYÄ KÄYTTÄMÄÄN GOOGLE ANALYTICS 4:ÄÄ

NYT KANNATTAA SIIRTYÄ KÄYTTÄMÄÄN GOOGLE ANALYTICS 4:ÄÄ

Google korvaa Universal Analytics -version uudella Google Analytics 4 (GA4) -versiolla. Google ilmoitti maaliskuussa 2022, että Google Analyticsin Universal Analytics -versio (UA) lopettaa datan keräämisen verkkosivuilta 1.7.2023. Tämä tarkoittaa, että UA ei...