29.11.2019

PARANNA ­HAKUKONE­NÄKYVYYTTÄ­ SISÄLTÖJEN AVULLA

Nappaa käyttöösi vinkit, joilla saat verkkosivujen sisällöt näkymään paremmin Googlessa. Säännöllinen ja laadukas sisällöntuotanto on tärkeintä – Googlen lisäksi myös asiakkaasi rakastavat sitä! 

  1. Rakenna sivuistasi avainsanakartta, jossa on määritelty esimerkiksi sivuston hakusanat, konversiotavoitteet sekä sisäiset että ulkoiset linkitykset. 
  2. Kirjoita tekstit niin, että hakusanoja on käytetty sopivassa suhteessa muuhun sisältöön. Huom. jos viljelet tiettyä sanaa liikaa, Google ei sitä hyvällä katso. 
  3. Huolehdi sivujen metakuvauksesta, ne näkyvät toisinaan Googlen hauissa. 
  4. Muista sivun title, ja käytä hakusanoja H1 ja H2 -otsikoissa. 
  5. Kuvat ovat tärkeitä, mutta älä käytä liian isoja kuvia, jotka hidastavat sivustoa. Käytä tekstisisältöä tukevia kuvia ja lisää niihin alt-teksti
  6. Käytä tekstisisällössä boldauksia, kursivointeja ja listauksia. Google pitää niistä. 
  7. Pidä teksti laadukkaana ja luonnollisena. Jäsentele tekstisisältö kappaleiksi.
  8. Tuota sisältöä säännöllisesti – Mitä enemmän tuotat sisältöä valitsemillasi hakusanoilla, sitä enemmän Google arvostaa sinua (eli sivustoasi) kyseisen aiheen asiantuntijana. 
  9. Jaa sisältöjä sosiaaliseen mediaan ja buustaa näkyvyyttä maksetulla mainonnalla. 
  10. Seuraa, mittaa ja kehitä! Hakukoneoptimoinnin tulokset eivät näy heti. Optimointityö on prosessi, joka vaatii pitkäjänteisyyttä. 

HYVÄ HAKUKONENÄKYVYYS ON MONEN ASIAN SUMMA

Muista myös, että sisältö ei suinkaan ole ainut asia, joka hakukonenäkyvyyteen vaikuttaa. Sisällön lisäksi hakukonenäkyvyyteen vaikuttavat: 

  • linkitykset, 
  • rakenne ja
  • tekniikka. 

Haluatko kysyä lisää verkkosivujen sisällöistä ja näkyvyydestä hakukoneissa? Ota yhteyttä!

LISÄÄ MARKKINOINTIVINKKEJÄ: 

SUMUTORVI

LUOTTAMUS ON KAIKEN A JA O

LUOTTAMUS ON KAIKEN A JA O

Plaza Business Parkin ja Faromedian yhteistyö alkoi vuonna 2019 visuaalisen ilmeen ja Google-markkinoinnin uudistuksilla.  Business Park Manager Mari Lempiäinen Retta Managementista kertoo, että hän tarvitsee luotettavia asiantuntijoita oman työnsä tueksi. – Business...

NYT KANNATTAA SIIRTYÄ KÄYTTÄMÄÄN GOOGLE ANALYTICS 4:ÄÄ

NYT KANNATTAA SIIRTYÄ KÄYTTÄMÄÄN GOOGLE ANALYTICS 4:ÄÄ

Google korvaa Universal Analytics -version uudella Google Analytics 4 (GA4) -versiolla. Google ilmoitti maaliskuussa 2022, että Google Analyticsin Universal Analytics -versio (UA) lopettaa datan keräämisen verkkosivuilta 1.7.2023. Tämä tarkoittaa, että UA ei...

KETTERÄ MARKKINOINTIKAVERI ARJESSA MUKANA

KETTERÄ MARKKINOINTIKAVERI ARJESSA MUKANA

Fit Kokkola ja Fit Kalajoki ovat kuntokeskuksia länsirannikolla, ja niitä pyöritetään suurella sydämellä. Faromedia on ollut Christel Viitasen apuna markkinoinnin alkumetreistä alkaen. Christel Viitanen perusti Fit Kokkolan vuonna 2020. Ennen avajaisia sali kävi läpi...

PUHTAUSALA X FAROMEDIA: MARKKINOINTIVIESTINTÄÄ VERKOSTONA

PUHTAUSALA X FAROMEDIA: MARKKINOINTIVIESTINTÄÄ VERKOSTONA

Markkinointiviestintää voi toteuttaa ketterästi ja tehokkaasti verkostomaisella toimintamallilla, jossa viestinnän toiminnot ostetaan palveluna. Puhtausala ry. ja Faromedia käynnistivät yhteistyönsä loppuvuodesta 2021, ja ovat tämän jälkeen hioneet yhteisen...

MIKSI GOOGLE MY BUSINESS -SIVU ON YRITYKSELLESI TÄRKEÄ?

MIKSI GOOGLE MY BUSINESS -SIVU ON YRITYKSELLESI TÄRKEÄ?

Olethan jo ottanut Google My Business -sivuston tarjoamat ilmaiset keinot käyttöön? Google My Business -palvelun avulla parannat yrityksesi asiakaskokemustasi verkossa. Google on maailman käytetyin hakukone ja hallitsee noin 90 % koko maailman...

TYYTYVÄISTEN ASIAKKAIDEN MARKKINOINTI­TOIMISTO

TYYTYVÄISTEN ASIAKKAIDEN MARKKINOINTI­TOIMISTO

Faromedia on ammattitaitoinen, ystävällinen ja luotettava markkinointitoimisto, jolla on tyytyväiset asiakkaat ja laadukas palvelu. Kysyimme asiakkailtamme, miten olemme onnistuneet. Asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksien mukaan Faromedia palvelee asiakkaitaan...