26.02.2019

MIKSI SISÄLTÖMARKKINOINTI KANNATTAA?

Taitavasti toteutetun sisältömarkkinoinnin avulla pienikin yritys voi näkyä suuresti. Siksi moni yritys on viime vuosina saanut sisältömarkkinoinnista oivan lisän markkinoinnin työkalupakkiinsa. 

Sisältömarkkinointi on yksinkertaisuudessaan sitä, että nykyisille tai potentiaalisille asiakkaille tarjotaan verkossa sisältöä, josta he hyötyvät tavalla tai toisella. Tuottamalla säännöllisesti asiakaskuntaa kiinnostavaa sisältöä yrityksesi on asiakkaan mielessä, kun ostotarve tulee. Sisältömarkkinoinnin hyödyt ovat helposti osoitettavissa. Tässä muutama tärkein asia tiivistettynä:

HYVÄ SISÄLTÖ ON PITKÄIKÄINEN

Sisältömarkkinointi ei suinkaan ole ilmaista, vaikka niin joskus luullaan. Hyvä ja laadukas sisältö maksaa aina. Joku käyttää siihen työaikaansa – tekijästä riippuu, kuinka kauan ja millaisella laadulla.  

Ajatus sisältömarkkinoinnin ”halpuudesta” johtuu sisällön pitkästä käyttöiästä ja sen monista hyödyntämismahdollisuuksista. Verkossa julkaiseminen on lähestulkoon ilmaista ja yleisöä saa, jos tekee hommansa hyvin. Hyvä sisältö tekee verkossa töitä 24/7. Muista kuitenkin varata mediatilaan riittävästi budjettia, jotta sisällön jakoon saadaan riittävästi vauhtia. 

KYLMÄSTÄ TULEE LÄMMIN

Sisältömarkkinoinnin – kuten markkinoinnin aina – pitää tukea tehokkaasti ostoprosessia. Sisältömarkkinoinnin avulla kylmistä asiakkaista voidaan saada lämpimämpiä: mitä enemmän annat asiasta tietoa asiakkaalle, sitä paremmin hän ymmärtää tarvitsevansa apua. Hyvät sisällöt toimivat hienosti myös myynnin tukena esim. case-tarinoina.

HYVÄ HAKUKONENÄKYVYYS VAATII SÄÄNNÖLLISTÄ SISÄLLÖNTUOTANTOA

Säännöllinen, hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto on erittäin tärkeää digitaalisessa markkinoinnissa. Mitä enemmän sisältöä tuotetaan valituilla hakusanoilla, sitä enemmän Google arvostaa sivustoa kyseisen aiheen asiantuntijana. Sivusto saa paremmat laatupisteet Googlelta ja yritys näin enemmän klikkejä ja näkyvyyttä verkossa. 

Varmistathan aina, että tarvittavia hakusanoja käytetään yrityksesi verkkosivuilla ja systemaattisesti sisällöntuotannossa. Avainsanakartta auttaa sivuston sisällön suunnittelussa. 

SISÄLTÖMARKKINOINNILLA KOHTI AJATUSJOHTAJUUTTA

Loppuun viimeinen, vaan ei vähäisin kaikista: Sisältömarkkinoinnin avulla voidaan pyrkiä kohti ajatusjohtajuutta. Sisältömarkkinointi ei siis ole vain tapa tukea myyntiä tai tuoda asiakkaita verkkosivuille. Sillä voi olla yrityksen niin halutessa paljon isompikin viestinnällinen tehtävänsä.

Ps. Sisältömarkkinointi ei suinkaan ole mikään uusi keksintö, vaikka se yleisesti yhdistetäänkin verkkoon. Esimerkiksi vanha kunnon asiakaslehti on yksi vaihtoehto sisältömarkkinoinnin välineistössä. Muistathan kuitenkin hyödyntää hyvät printtisisällöt myös verkossa.  

Jos tarvitset apua sisällöntuotannossa, ota yhteyttä!

LISÄÄ MARKKINOINTIVINKKEJÄ

SUMUTORVI

Tekoäly ja ChatGPT ovat arjen työkaluja markkinoin­nissa 

Tekoäly ja ChatGPT ovat arjen työkaluja markkinoin­nissa 

Tekoälyä on hyödynnetty markkinoinnissa jo vuosia, kuten esimerkiksi Google-markkinoinnissa. Täysin puskista tekoäly ei siis ole markkinointiin ilmestynyt. ChatGPT ja muut sovellukset sen sijaan ovat tuoneet nopeasti uusia mahdollisuuksia alan ammattilaisille. Tekoäly...

CASE TUNTURI: KETTERÄÄ DIGIMARKKI­NOINTIA

CASE TUNTURI: KETTERÄÄ DIGIMARKKI­NOINTIA

Markkinointi on helppoa, kun yhteistyö ja kommunikointi toimivat.  Tunturi Oy Ltd kuuluu hollantilaiseen pyöräilyn jättiyhtiö Accell Groupiin. Accell Group valmistaa polkupyöriä useilla eri tuotemerkeillä ja tarjoaa upeita pyöräilykokemuksia polkupyöräilijöille....

OLEMME MUKANA ROOSA NAUHA -RINTAMASSA

OLEMME MUKANA ROOSA NAUHA -RINTAMASSA

Yksikin parantunut syöpä on merkittävä voitto, ja siksi me haluamme olla FC Hongan naisten kanssa mukana taistelussa syöpää vastaan. Tähän matsiin tarvitsemme kentälle lisää pelaajia. Haastamme myös sinut yhteiseen rintamaamme, mukaan Roosa nauha -keräykseen. Pienikin...

PUHTAUSALA-LEHTI SAI UUDEN VISUAALISEN KONSEPTIN

PUHTAUSALA-LEHTI SAI UUDEN VISUAALISEN KONSEPTIN

Puhtausala-lehden uudistus toteutettiin kuten puhtausalalla toimitaan – kustannustehokkaasti, ammattitaidolla ja suurella sydämellä.  Puhtausala-lehti on Puhtausala ry:n kustantama alan johtava ammattilehti Suomessa. Lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa, ja se...

LUOTTAMUS ON KAIKEN A JA O

LUOTTAMUS ON KAIKEN A JA O

Plaza Business Parkin ja Faromedian yhteistyö alkoi vuonna 2019 visuaalisen ilmeen ja Google-markkinoinnin uudistuksilla.  Business Park Manager Mari Lempiäinen Retta Managementista kertoo, että hän tarvitsee luotettavia asiantuntijoita oman työnsä tueksi. – Business...

NYT KANNATTAA SIIRTYÄ KÄYTTÄMÄÄN GOOGLE ANALYTICS 4:ÄÄ

NYT KANNATTAA SIIRTYÄ KÄYTTÄMÄÄN GOOGLE ANALYTICS 4:ÄÄ

Google korvaa Universal Analytics -version uudella Google Analytics 4 (GA4) -versiolla. Google ilmoitti maaliskuussa 2022, että Google Analyticsin Universal Analytics -versio (UA) lopettaa datan keräämisen verkkosivuilta 1.7.2023. Tämä tarkoittaa, että UA ei...