26.02.2019

MIKSI SISÄLTÖMARKKINOINTI KANNATTAA?

Taitavasti toteutetun sisältömarkkinoinnin avulla pienikin yritys voi näkyä suuresti. Siksi moni yritys on viime vuosina saanut sisältömarkkinoinnista oivan lisän markkinoinnin työkalupakkiinsa. 

Sisältömarkkinointi on yksinkertaisuudessaan sitä, että nykyisille tai potentiaalisille asiakkaille tarjotaan verkossa sisältöä, josta he hyötyvät tavalla tai toisella. Tuottamalla säännöllisesti asiakaskuntaa kiinnostavaa sisältöä yrityksesi on asiakkaan mielessä, kun ostotarve tulee. Sisältömarkkinoinnin hyödyt ovat helposti osoitettavissa. Tässä muutama tärkein asia tiivistettynä:

HYVÄ SISÄLTÖ ON PITKÄIKÄINEN

Sisältömarkkinointi ei suinkaan ole ilmaista, vaikka niin joskus luullaan. Hyvä ja laadukas sisältö maksaa aina. Joku käyttää siihen työaikaansa – tekijästä riippuu, kuinka kauan ja millaisella laadulla.  

Ajatus sisältömarkkinoinnin ”halpuudesta” johtuu sisällön pitkästä käyttöiästä ja sen monista hyödyntämismahdollisuuksista. Verkossa julkaiseminen on lähestulkoon ilmaista ja yleisöä saa, jos tekee hommansa hyvin. Hyvä sisältö tekee verkossa töitä 24/7. Muista kuitenkin varata mediatilaan riittävästi budjettia, jotta sisällön jakoon saadaan riittävästi vauhtia. 

KYLMÄSTÄ TULEE LÄMMIN

Sisältömarkkinoinnin – kuten markkinoinnin aina – pitää tukea tehokkaasti ostoprosessia. Sisältömarkkinoinnin avulla kylmistä asiakkaista voidaan saada lämpimämpiä: mitä enemmän annat asiasta tietoa asiakkaalle, sitä paremmin hän ymmärtää tarvitsevansa apua. Hyvät sisällöt toimivat hienosti myös myynnin tukena esim. case-tarinoina.

HYVÄ HAKUKONENÄKYVYYS VAATII SÄÄNNÖLLISTÄ SISÄLLÖNTUOTANTOA

Säännöllinen, hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto on erittäin tärkeää digitaalisessa markkinoinnissa. Mitä enemmän sisältöä tuotetaan valituilla hakusanoilla, sitä enemmän Google arvostaa sivustoa kyseisen aiheen asiantuntijana. Sivusto saa paremmat laatupisteet Googlelta ja yritys näin enemmän klikkejä ja näkyvyyttä verkossa. 

Varmistathan aina, että tarvittavia hakusanoja käytetään yrityksesi verkkosivuilla ja systemaattisesti sisällöntuotannossa. Avainsanakartta auttaa sivuston sisällön suunnittelussa. 

SISÄLTÖMARKKINOINNILLA KOHTI AJATUSJOHTAJUUTTA

Loppuun viimeinen, vaan ei vähäisin kaikista: Sisältömarkkinoinnin avulla voidaan pyrkiä kohti ajatusjohtajuutta. Sisältömarkkinointi ei siis ole vain tapa tukea myyntiä tai tuoda asiakkaita verkkosivuille. Sillä voi olla yrityksen niin halutessa paljon isompikin viestinnällinen tehtävänsä.

Ps. Sisältömarkkinointi ei suinkaan ole mikään uusi keksintö, vaikka se yleisesti yhdistetäänkin verkkoon. Esimerkiksi vanha kunnon asiakaslehti on yksi vaihtoehto sisältömarkkinoinnin välineistössä. Muistathan kuitenkin hyödyntää hyvät printtisisällöt myös verkossa.  

Jos tarvitset apua sisällöntuotannossa, ota yhteyttä!

LISÄÄ MARKKINOINTIVINKKEJÄ

SUMUTORVI

NYT KANNATTAA SIIRTYÄ KÄYTTÄMÄÄN GOOGLE ANALYTICS 4:ÄÄ

NYT KANNATTAA SIIRTYÄ KÄYTTÄMÄÄN GOOGLE ANALYTICS 4:ÄÄ

Google korvaa Universal Analytics -version uudella Google Analytics 4 (GA4) -versiolla. Google ilmoitti maaliskuussa 2022, että Google Analyticsin Universal Analytics -versio (UA) lopettaa datan keräämisen verkkosivuilta 1.7.2023. Tämä tarkoittaa, että UA ei...

KETTERÄ MARKKINOINTIKAVERI ARJESSA MUKANA

KETTERÄ MARKKINOINTIKAVERI ARJESSA MUKANA

Fit Kokkola ja Fit Kalajoki ovat kuntokeskuksia länsirannikolla, ja niitä pyöritetään suurella sydämellä. Faromedia on ollut Christel Viitasen apuna markkinoinnin alkumetreistä alkaen. Christel Viitanen perusti Fit Kokkolan vuonna 2020. Ennen avajaisia sali kävi läpi...

PUHTAUSALA X FAROMEDIA: MARKKINOINTIVIESTINTÄÄ VERKOSTONA

PUHTAUSALA X FAROMEDIA: MARKKINOINTIVIESTINTÄÄ VERKOSTONA

Markkinointiviestintää voi toteuttaa ketterästi ja tehokkaasti verkostomaisella toimintamallilla, jossa viestinnän toiminnot ostetaan palveluna. Puhtausala ry. ja Faromedia käynnistivät yhteistyönsä loppuvuodesta 2021, ja ovat tämän jälkeen hioneet yhteisen...

MIKSI GOOGLE MY BUSINESS -SIVU ON YRITYKSELLESI TÄRKEÄ?

MIKSI GOOGLE MY BUSINESS -SIVU ON YRITYKSELLESI TÄRKEÄ?

Olethan jo ottanut Google My Business -sivuston tarjoamat ilmaiset keinot käyttöön? Google My Business -palvelun avulla parannat yrityksesi asiakaskokemustasi verkossa. Google on maailman käytetyin hakukone ja hallitsee noin 90 % koko maailman...

TYYTYVÄISTEN ASIAKKAIDEN MARKKINOINTI­TOIMISTO

TYYTYVÄISTEN ASIAKKAIDEN MARKKINOINTI­TOIMISTO

Faromedia on ammattitaitoinen, ystävällinen ja luotettava markkinointitoimisto, jolla on tyytyväiset asiakkaat ja laadukas palvelu. Kysyimme asiakkailtamme, miten olemme onnistuneet. Asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksien mukaan Faromedia palvelee asiakkaitaan...

AALTO ACCOUNTING SAI UUDEN GRAAFISEN ILMEEN JA VERKKO­SIVUT

AALTO ACCOUNTING SAI UUDEN GRAAFISEN ILMEEN JA VERKKO­SIVUT

Aalto Accounting sai uuden logon, ilmeen ja verkkosivujen lisäksi aimo annoksen uutta oppia projektin aikana. Kun opiskelijajärjestö KY Accounting vaihtoi keväällä nimensä Aalto Accountingiksi, oli logon, ilmeen ja verkkosivujen uudistaminen sille luontainen...