09.04.2020

KUVASUHTEET FACEBOOK- JA INSTAGRAM-MARKKINOINNISSA

Sosiaalisen median markkinointiin ei suinkaan kannata heitellä eri kokoisia kuvia summa mutikassa, vaan kuvat kannattaa tehdä aina Facebookin ja Instagramin ohjeistuksen mukaisesti. Näin varmistat, että mainoksesi toimivat tehtävässään niin hyvin kuin mahdollista.

Tiesitkö, että selailemme (eli swipaamme) sosiaalisen median kuvavirtaa keskimäärin 91 metriä päivässä? Kilpailemme siis katsojien huomiosta valtavan sisältömäärän kanssa. Siksi ei ole ihan sama, miten ja millaisia kuvia Facebookissa, Instagramissa tai Messengerissä julkaiset.

Mainoskuvan tärkein työ on kiinnittää katsojan huomio eli erottua edukseen muusta feedissä olevasta sisällöstä. Jotta kuva varmasti kiinnittäisi katsojan huomion, Facebook on suunnitellut mainossijoittelujen kuvasuhteet niin, että kuvat peittävät mahdollisimman suuren osan näytön pinta-alasta. Siksi kannattaa siis valita mainoksiin ne kuvasuhteet, joita Facebook suosittelee (katso, miltä eri sijoittelut näyttävät).

KOKOSIMME MALLIKSI FACEBOOKIN SUOSITTELEMAT KUVASUHTEET ERI SIJOITTELUILLE JA MUODOILLE:

Syötesijoittelut (kuvat): Käytä neliönmuotoista 1:1-kuvasuhdetta.

Syötesijoittelut (videot): Käytä pystysuuntaista 4:5-kuvasuhdetta.

Tarinasijoittelut: Käytä koko näytön pystysuuntaista 9:16-kuvasuhdetta. Mainonnan hallinnassa on myös templaatteja, joita voit hyödyntää tarinasijoitteluissa.

Videokarusellimuoto: Käytä neliönmuotoista kuvasuhdetta 1:1 ja yhtenäistä kuvasuhdetta kaikille karusellin videoille.

In-stream-video: Käytä koko näytön vaakasuuntaista 16:9-kuvasuhdetta, jotta mainokset vastaavat videoita, joissa ne näkyvät.

Audience Network -sijoittelut: Käytä koko näytön pystysuuntaista 9:16-kuvasuhdetta.

Audience Network -sijoittelut (in-stream-videot): Käytä koko näytön vaakasuuntaista 16:9-kuvasuhdetta.

Facebookin oikea sarake, hakutulokset, pika-artikkelit ja Messengerin sponsoroidut viestit: Käytä 1:91:1 kuvasuhdetta. 

Kysy lisää Facebook ja Instagram -markkinoinnista

LISÄÄ MARKKINOINTIVINKKEJÄ: 

SUMUTORVI

Peach Fuzz on Pantonen vuoden väri 2024

Peach Fuzz on Pantonen vuoden väri 2024

Pantone on valinnut vuoden 2024 väriksi lämpimän ja kodikkaan Peach Fuzzin (13-1023). Peach Fuzz on herkullinen persikan sävy, joka Pantonen mukaan välittää viestiä ystävällisyydestä, välittämisestä, yhteisöllisyydestä ja yhteistyöstä. In seeking a hue that echoes our...

Tekoäly ja ChatGPT ovat arjen työkaluja markkinoin­nissa 

Tekoäly ja ChatGPT ovat arjen työkaluja markkinoin­nissa 

Tekoälyä on hyödynnetty markkinoinnissa jo vuosia, kuten esimerkiksi Google-markkinoinnissa. Täysin puskista tekoäly ei siis ole markkinointiin ilmestynyt. ChatGPT ja muut sovellukset sen sijaan ovat tuoneet nopeasti uusia mahdollisuuksia alan ammattilaisille. Tekoäly...

CASE TUNTURI: KETTERÄÄ DIGIMARKKI­NOINTIA

CASE TUNTURI: KETTERÄÄ DIGIMARKKI­NOINTIA

Markkinointi on helppoa, kun yhteistyö ja kommunikointi toimivat.  Tunturi Oy Ltd kuuluu hollantilaiseen pyöräilyn jättiyhtiö Accell Groupiin. Accell Group valmistaa polkupyöriä useilla eri tuotemerkeillä ja tarjoaa upeita pyöräilykokemuksia polkupyöräilijöille....

OLEMME MUKANA ROOSA NAUHA -RINTAMASSA

OLEMME MUKANA ROOSA NAUHA -RINTAMASSA

Yksikin parantunut syöpä on merkittävä voitto, ja siksi me haluamme olla FC Hongan naisten kanssa mukana taistelussa syöpää vastaan. Tähän matsiin tarvitsemme kentälle lisää pelaajia. Haastamme myös sinut yhteiseen rintamaamme, mukaan Roosa nauha -keräykseen. Pienikin...

PUHTAUSALA-LEHTI SAI UUDEN VISUAALISEN KONSEPTIN

PUHTAUSALA-LEHTI SAI UUDEN VISUAALISEN KONSEPTIN

Puhtausala-lehden uudistus toteutettiin kuten puhtausalalla toimitaan – kustannustehokkaasti, ammattitaidolla ja suurella sydämellä.  Puhtausala-lehti on Puhtausala ry:n kustantama alan johtava ammattilehti Suomessa. Lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa, ja se...

LUOTTAMUS ON KAIKEN A JA O

LUOTTAMUS ON KAIKEN A JA O

Plaza Business Parkin ja Faromedian yhteistyö alkoi vuonna 2019 visuaalisen ilmeen ja Google-markkinoinnin uudistuksilla.  Business Park Manager Mari Lempiäinen Retta Managementista kertoo, että hän tarvitsee luotettavia asiantuntijoita oman työnsä tueksi. – Business...