Sosiaalisen median markkinointiin ei suinkaan kannata heitellä eri kokoisia kuvia summa mutikassa, vaan kuvat kannattaa tehdä aina Facebookin ja Instagramin ohjeistuksen mukaisesti. Näin varmistat, että mainoksesi toimivat tehtävässään niin hyvin kuin mahdollista.
Tiesitkö, että selailemme (eli swipaamme) sosiaalisen median kuvavirtaa keskimäärin 91 metriä päivässä? Kilpailemme siis katsojien huomiosta valtavan sisältömäärän kanssa. Siksi ei ole ihan sama, miten ja millaisia kuvia Facebookissa, Instagramissa tai Messengerissä julkaiset.
Mainoskuvan tärkein työ on kiinnittää katsojan huomio eli erottua edukseen muusta feedissä olevasta sisällöstä. Jotta kuva varmasti kiinnittäisi katsojan huomion, Facebook on suunnitellut mainossijoittelujen kuvasuhteet niin, että kuvat peittävät mahdollisimman suuren osan näytön pinta-alasta. Siksi kannattaa siis valita mainoksiin ne kuvasuhteet, joita Facebook suosittelee (katso, miltä eri sijoittelut näyttävät).
KOKOSIMME MALLIKSI FACEBOOKIN SUOSITTELEMAT KUVASUHTEET ERI SIJOITTELUILLE JA MUODOILLE:

Syötesijoittelut (kuvat): Käytä neliönmuotoista 1:1-kuvasuhdetta.

Syötesijoittelut (videot): Käytä pystysuuntaista 4:5-kuvasuhdetta.

Tarinasijoittelut: Käytä koko näytön pystysuuntaista 9:16-kuvasuhdetta. Mainonnan hallinnassa on myös templaatteja, joita voit hyödyntää tarinasijoitteluissa.

Videokarusellimuoto: Käytä neliönmuotoista kuvasuhdetta 1:1 ja yhtenäistä kuvasuhdetta kaikille karusellin videoille.

In-stream-video: Käytä koko näytön vaakasuuntaista 16:9-kuvasuhdetta, jotta mainokset vastaavat videoita, joissa ne näkyvät.

Audience Network -sijoittelut: Käytä koko näytön pystysuuntaista 9:16-kuvasuhdetta.

Audience Network -sijoittelut (in-stream-videot): Käytä koko näytön vaakasuuntaista 16:9-kuvasuhdetta.

Facebookin oikea sarake, hakutulokset, pika-artikkelit ja Messengerin sponsoroidut viestit: Käytä 1:91:1 kuvasuhdetta.
Kysy lisää Facebook ja Instagram -markkinoinnista