09.04.2020

KUVASUHTEET FACEBOOK- JA INSTAGRAM-MARKKINOINNISSA

Sosiaalisen median markkinointiin ei suinkaan kannata heitellä eri kokoisia kuvia summa mutikassa, vaan kuvat kannattaa tehdä aina Facebookin ja Instagramin ohjeistuksen mukaisesti. Näin varmistat, että mainoksesi toimivat tehtävässään niin hyvin kuin mahdollista.

Tiesitkö, että selailemme (eli swipaamme) sosiaalisen median kuvavirtaa keskimäärin 91 metriä päivässä? Kilpailemme siis katsojien huomiosta valtavan sisältömäärän kanssa. Siksi ei ole ihan sama, miten ja millaisia kuvia Facebookissa, Instagramissa tai Messengerissä julkaiset.

Mainoskuvan tärkein työ on kiinnittää katsojan huomio eli erottua edukseen muusta feedissä olevasta sisällöstä. Jotta kuva varmasti kiinnittäisi katsojan huomion, Facebook on suunnitellut mainossijoittelujen kuvasuhteet niin, että kuvat peittävät mahdollisimman suuren osan näytön pinta-alasta. Siksi kannattaa siis valita mainoksiin ne kuvasuhteet, joita Facebook suosittelee (katso, miltä eri sijoittelut näyttävät).

KOKOSIMME MALLIKSI FACEBOOKIN SUOSITTELEMAT KUVASUHTEET ERI SIJOITTELUILLE JA MUODOILLE:

Syötesijoittelut (kuvat): Käytä neliönmuotoista 1:1-kuvasuhdetta.

Syötesijoittelut (videot): Käytä pystysuuntaista 4:5-kuvasuhdetta.

Tarinasijoittelut: Käytä koko näytön pystysuuntaista 9:16-kuvasuhdetta. Mainonnan hallinnassa on myös templaatteja, joita voit hyödyntää tarinasijoitteluissa.

Videokarusellimuoto: Käytä neliönmuotoista kuvasuhdetta 1:1 ja yhtenäistä kuvasuhdetta kaikille karusellin videoille.

In-stream-video: Käytä koko näytön vaakasuuntaista 16:9-kuvasuhdetta, jotta mainokset vastaavat videoita, joissa ne näkyvät.

Audience Network -sijoittelut: Käytä koko näytön pystysuuntaista 9:16-kuvasuhdetta.

Audience Network -sijoittelut (in-stream-videot): Käytä koko näytön vaakasuuntaista 16:9-kuvasuhdetta.

Facebookin oikea sarake, hakutulokset, pika-artikkelit ja Messengerin sponsoroidut viestit: Käytä 1:91:1 kuvasuhdetta. 

Kysy lisää Facebook ja Instagram -markkinoinnista

LISÄÄ MARKKINOINTIVINKKEJÄ: 

SUMUTORVI

LUOTTAMUS ON KAIKEN A JA O

LUOTTAMUS ON KAIKEN A JA O

Plaza Business Parkin ja Faromedian yhteistyö alkoi vuonna 2019 visuaalisen ilmeen ja Google-markkinoinnin uudistuksilla.  Business Park Manager Mari Lempiäinen Retta Managementista kertoo, että hän tarvitsee luotettavia asiantuntijoita oman työnsä tueksi. – Business...

NYT KANNATTAA SIIRTYÄ KÄYTTÄMÄÄN GOOGLE ANALYTICS 4:ÄÄ

NYT KANNATTAA SIIRTYÄ KÄYTTÄMÄÄN GOOGLE ANALYTICS 4:ÄÄ

Google korvaa Universal Analytics -version uudella Google Analytics 4 (GA4) -versiolla. Google ilmoitti maaliskuussa 2022, että Google Analyticsin Universal Analytics -versio (UA) lopettaa datan keräämisen verkkosivuilta 1.7.2023. Tämä tarkoittaa, että UA ei...

KETTERÄ MARKKINOINTIKAVERI ARJESSA MUKANA

KETTERÄ MARKKINOINTIKAVERI ARJESSA MUKANA

Fit Kokkola ja Fit Kalajoki ovat kuntokeskuksia länsirannikolla, ja niitä pyöritetään suurella sydämellä. Faromedia on ollut Christel Viitasen apuna markkinoinnin alkumetreistä alkaen. Christel Viitanen perusti Fit Kokkolan vuonna 2020. Ennen avajaisia sali kävi läpi...

PUHTAUSALA X FAROMEDIA: MARKKINOINTIVIESTINTÄÄ VERKOSTONA

PUHTAUSALA X FAROMEDIA: MARKKINOINTIVIESTINTÄÄ VERKOSTONA

Markkinointiviestintää voi toteuttaa ketterästi ja tehokkaasti verkostomaisella toimintamallilla, jossa viestinnän toiminnot ostetaan palveluna. Puhtausala ry. ja Faromedia käynnistivät yhteistyönsä loppuvuodesta 2021, ja ovat tämän jälkeen hioneet yhteisen...

MIKSI GOOGLE MY BUSINESS -SIVU ON YRITYKSELLESI TÄRKEÄ?

MIKSI GOOGLE MY BUSINESS -SIVU ON YRITYKSELLESI TÄRKEÄ?

Olethan jo ottanut Google My Business -sivuston tarjoamat ilmaiset keinot käyttöön? Google My Business -palvelun avulla parannat yrityksesi asiakaskokemustasi verkossa. Google on maailman käytetyin hakukone ja hallitsee noin 90 % koko maailman...

TYYTYVÄISTEN ASIAKKAIDEN MARKKINOINTI­TOIMISTO

TYYTYVÄISTEN ASIAKKAIDEN MARKKINOINTI­TOIMISTO

Faromedia on ammattitaitoinen, ystävällinen ja luotettava markkinointitoimisto, jolla on tyytyväiset asiakkaat ja laadukas palvelu. Kysyimme asiakkailtamme, miten olemme onnistuneet. Asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksien mukaan Faromedia palvelee asiakkaitaan...