04.03.2021

FIT NIITTYKUMPU AVATTIIN KORONA­RAJOITUSTEN KESKELLÄ

Faromedia on ollut kymmenen vuoden aikana mukana käynnistämässä lähes 40 kuntokeskuksen toimintaa eri puolilla Suomea. Tuorein Ole.Fit-kuntokeskus avattiin tammikuussa 2021 Espoon Niittykumpuun. Startti ei ollut historian helpoin – alueella on tiukka kilpailu ja koronaviruksen aiheuttamat rajoitukset oli otettava huomioon kaikessa toiminnassa, myös markkinoinnissa. 

Fit Niittykummun yrittäjän Niko Ijäksen mukaan Fit Niittykummun ennakkomarkkinointi sujui tilanteeseen nähden erinomaisesti. 
– Olimme lanseerauksen suhteen liikenteessä todella kireällä aikataululla, mutta siitä huolimatta kaikki mitä suunniteltiin, toteutui. Ja vieläpä koko ajan hyvässä hengessä, Ijäs nauraa. 

Markkinointiin uusia konsepteja 

Ole.fit-kuntokeskusketju ja Faromedia ovat yhdessä lanseeranneet jo lähes 40 kuntokeskusta Suomessa, ja kaksikolle on yhteistyövuosien saatossa syntynyt ennakkomarkkinointiin vahva rutiini. Nyt kuitenkin Fit Niittykummun markkinointiin oli kehitettävä ketterästi uusia konsepteja Koronaviruksesta johtuvien rajoitusten vuoksi.

– Juuri kun aloitimme ennakkomarkkinoinnin, pääkaupunkiseudulla kiristettiin rajoituksia. Esimerkiksi avoimet ovet -tapahtumia emme voineet järjestää ollenkaan. Sen sijaan pyysimme ihmisiä valitsemaan oman tutustumisajan ja kierrätimme heitä rakenteilla olevissa tiloissa. Ja kaikessa huomioimme koko ajan sen, että toiminta oli kaikin puolin turvallista. Menimme rohkeasti eteenpäin rajoitukset huomioiden! 

Luottamusta ja uutta oppia 

Vaikka Ole.Fit-kuntokeskukset ja Faromedia ovatkin olleet lanseeraamassa jo useita kuntokeskuksia, moni uusi yrittäjä on perustamassa ensimmäistä omaa saliaan. Faromedian projektipäällikön Sanna Tapolan mukaan jokaisessa lanseerauksessa onkin tärkeää, että markkinointimatka kuljetaan yhdessä ja asioista keskustellaan riittävästi. 

– Uuden kuntokeskusyrittäjän on saatava meiltä pienessä ajassa riittävästi eväitä ja osaamista markkinoinnista, jotta hänellä valmiudet huolehtia oman kuntokeskuksensa markkinoinnista myös jatkossa, Tapola toteaa ja jatkaa: 
– Parhaiden onnistumisten pohjalla on aina luottamus, ja sitä me pyrimme rakentamaan kaikkien asiakkaidemme kanssa alusta asti. 

”Kaikki toteutus, kuten pitikin” 

Myös Ijäs oli ensimmäistä kertaa käynnistämässä oman kuntokeskuksensa toimintaa. 
– Vaikka startti olikin ensimmäinen ja koko projekti tehtiin todella tiiviissä aikataulussa, mielestäni meille ei tullut eteen mitään suuria yllätyksiä. Kaikki, mitä keskustelimme ja suunnittelimme Faromedian kanssa yhdessä, toteutui juuri niin kuin pitikin. 

Erityisen tyytyväinen Ijäs on ollut ammattimaiseen ja nopeaan toimintaan sekä hyvään tavoitettavuuteen. 
– Minulle on tärkeää, että saan vastauksia ja apua nopeasti. Ja se, että saan myös uutta oppia markkinoinnista kumppaniltamme. Nyt olen saanut eniten uutta osaamista Google My Business -sivuista, Ijäs paljastaa. 

Fit Niitykummun ja Faromedian yhteinen markkinointimatka on jatkunut myös ennakkomarkkinointiajan jälkeen. 

Kuntosalin markkinointi – onnistumisia ja yhteistyötä: 

SUMUTORVI

Peach Fuzz on Pantonen vuoden väri 2024

Peach Fuzz on Pantonen vuoden väri 2024

Pantone on valinnut vuoden 2024 väriksi lämpimän ja kodikkaan Peach Fuzzin (13-1023). Peach Fuzz on herkullinen persikan sävy, joka Pantonen mukaan välittää viestiä ystävällisyydestä, välittämisestä, yhteisöllisyydestä ja yhteistyöstä. In seeking a hue that echoes our...

Tekoäly ja ChatGPT ovat arjen työkaluja markkinoin­nissa 

Tekoäly ja ChatGPT ovat arjen työkaluja markkinoin­nissa 

Tekoälyä on hyödynnetty markkinoinnissa jo vuosia, kuten esimerkiksi Google-markkinoinnissa. Täysin puskista tekoäly ei siis ole markkinointiin ilmestynyt. ChatGPT ja muut sovellukset sen sijaan ovat tuoneet nopeasti uusia mahdollisuuksia alan ammattilaisille. Tekoäly...

CASE TUNTURI: KETTERÄÄ DIGIMARKKI­NOINTIA

CASE TUNTURI: KETTERÄÄ DIGIMARKKI­NOINTIA

Markkinointi on helppoa, kun yhteistyö ja kommunikointi toimivat.  Tunturi Oy Ltd kuuluu hollantilaiseen pyöräilyn jättiyhtiö Accell Groupiin. Accell Group valmistaa polkupyöriä useilla eri tuotemerkeillä ja tarjoaa upeita pyöräilykokemuksia polkupyöräilijöille....

OLEMME MUKANA ROOSA NAUHA -RINTAMASSA

OLEMME MUKANA ROOSA NAUHA -RINTAMASSA

Yksikin parantunut syöpä on merkittävä voitto, ja siksi me haluamme olla FC Hongan naisten kanssa mukana taistelussa syöpää vastaan. Tähän matsiin tarvitsemme kentälle lisää pelaajia. Haastamme myös sinut yhteiseen rintamaamme, mukaan Roosa nauha -keräykseen. Pienikin...

PUHTAUSALA-LEHTI SAI UUDEN VISUAALISEN KONSEPTIN

PUHTAUSALA-LEHTI SAI UUDEN VISUAALISEN KONSEPTIN

Puhtausala-lehden uudistus toteutettiin kuten puhtausalalla toimitaan – kustannustehokkaasti, ammattitaidolla ja suurella sydämellä.  Puhtausala-lehti on Puhtausala ry:n kustantama alan johtava ammattilehti Suomessa. Lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa, ja se...

LUOTTAMUS ON KAIKEN A JA O

LUOTTAMUS ON KAIKEN A JA O

Plaza Business Parkin ja Faromedian yhteistyö alkoi vuonna 2019 visuaalisen ilmeen ja Google-markkinoinnin uudistuksilla.  Business Park Manager Mari Lempiäinen Retta Managementista kertoo, että hän tarvitsee luotettavia asiantuntijoita oman työnsä tueksi. – Business...