Faromedia on ollut kymmenen vuoden aikana mukana käynnistämässä lähes 40 kuntokeskuksen toimintaa eri puolilla Suomea. Tuorein Ole.Fit-kuntokeskus avattiin tammikuussa 2021 Espoon Niittykumpuun. Startti ei ollut historian helpoin – alueella on tiukka kilpailu ja koronaviruksen aiheuttamat rajoitukset oli otettava huomioon kaikessa toiminnassa, myös markkinoinnissa.
Fit Niittykummun yrittäjän Niko Ijäksen mukaan Fit Niittykummun ennakkomarkkinointi sujui tilanteeseen nähden erinomaisesti.
– Olimme lanseerauksen suhteen liikenteessä todella kireällä aikataululla, mutta siitä huolimatta kaikki mitä suunniteltiin, toteutui. Ja vieläpä koko ajan hyvässä hengessä, Ijäs nauraa.
Markkinointiin uusia konsepteja
Ole.fit-kuntokeskusketju ja Faromedia ovat yhdessä lanseeranneet jo lähes 40 kuntokeskusta Suomessa, ja kaksikolle on yhteistyövuosien saatossa syntynyt ennakkomarkkinointiin vahva rutiini. Nyt kuitenkin Fit Niittykummun markkinointiin oli kehitettävä ketterästi uusia konsepteja Koronaviruksesta johtuvien rajoitusten vuoksi.
– Juuri kun aloitimme ennakkomarkkinoinnin, pääkaupunkiseudulla kiristettiin rajoituksia. Esimerkiksi avoimet ovet -tapahtumia emme voineet järjestää ollenkaan. Sen sijaan pyysimme ihmisiä valitsemaan oman tutustumisajan ja kierrätimme heitä rakenteilla olevissa tiloissa. Ja kaikessa huomioimme koko ajan sen, että toiminta oli kaikin puolin turvallista. Menimme rohkeasti eteenpäin rajoitukset huomioiden!
Luottamusta ja uutta oppia
Vaikka Ole.Fit-kuntokeskukset ja Faromedia ovatkin olleet lanseeraamassa jo useita kuntokeskuksia, moni uusi yrittäjä on perustamassa ensimmäistä omaa saliaan. Faromedian projektipäällikön Sanna Tapolan mukaan jokaisessa lanseerauksessa onkin tärkeää, että markkinointimatka kuljetaan yhdessä ja asioista keskustellaan riittävästi.
– Uuden kuntokeskusyrittäjän on saatava meiltä pienessä ajassa riittävästi eväitä ja osaamista markkinoinnista, jotta hänellä valmiudet huolehtia oman kuntokeskuksensa markkinoinnista myös jatkossa, Tapola toteaa ja jatkaa:
– Parhaiden onnistumisten pohjalla on aina luottamus, ja sitä me pyrimme rakentamaan kaikkien asiakkaidemme kanssa alusta asti.
”Kaikki toteutus, kuten pitikin”
Myös Ijäs oli ensimmäistä kertaa käynnistämässä oman kuntokeskuksensa toimintaa.
– Vaikka startti olikin ensimmäinen ja koko projekti tehtiin todella tiiviissä aikataulussa, mielestäni meille ei tullut eteen mitään suuria yllätyksiä. Kaikki, mitä keskustelimme ja suunnittelimme Faromedian kanssa yhdessä, toteutui juuri niin kuin pitikin.
Erityisen tyytyväinen Ijäs on ollut ammattimaiseen ja nopeaan toimintaan sekä hyvään tavoitettavuuteen.
– Minulle on tärkeää, että saan vastauksia ja apua nopeasti. Ja se, että saan myös uutta oppia markkinoinnista kumppaniltamme. Nyt olen saanut eniten uutta osaamista Google My Business -sivuista, Ijäs paljastaa.
Fit Niitykummun ja Faromedian yhteinen markkinointimatka on jatkunut myös ennakkomarkkinointiajan jälkeen.
Kuntosalin markkinointi – onnistumisia ja yhteistyötä:
- Onnistunut kuntosalimarkkinointi – tärkeät askelmerkit asetetaan jo ennen avaamista
- Fit Tammiston ja Faromedian tiivis kumppanuus tuottaa tulosta
- Fit Skattan palvelut tallentuivat videolle ja kuviin
- Kuntokeskus Fit Pietarsaari sai lentävän lähdön
- Fit Varkauden ennakkomyyntitavoite ylittyi!
- Kysy lisää: info@faromedia.fi