30.06.2021

AALTO ACCOUNTING SAI UUDEN GRAAFISEN ILMEEN JA VERKKO­SIVUT

Aalto Accounting sai uuden logon, ilmeen ja verkkosivujen lisäksi aimo annoksen uutta oppia projektin aikana.

Kun opiskelijajärjestö KY Accounting vaihtoi keväällä nimensä Aalto Accountingiksi, oli logon, ilmeen ja verkkosivujen uudistaminen sille luontainen jatkumo. 
– Nimenmuutoksella halusimme viestiä, että järjestömme ovet ovat avoinna kaikille Aalto Yliopistossa laskentatoimea opiskeleville, kertoo Aino Hakkarainen Aalto Accountingista.

”Ketterä ja ystävällinen mainostoimisto”

Faromedian asiakkaaksi opiskelijat päätyivät Googlen avustamana. 
– Etsimme potentiaalisia kumppaneita uudistukseen Googlesta, ja löysimme sieltä tiemme Faromedian sivuille. Pidimme yrityksen ilmeestä, selkeydestä sekä muille asiakkaille tehdyistä töistä.

Lopullisesti Hakkarainen vakuuttui Faromedian ketterästä toimintatyylistä. 
– Arvostimme todella Faromedian nopeaa reagointia ja yhteydenpitoa jo tarjousvaiheessa. Lähestymistapa oli ystävällinen ja kiva. Koimme, että meitä kohdeltiin yhdenvertaisena asiakkaana opiskelijajärjestöstatuksesta huolimatta, Hakkarainen kertoo.

Yksinkertaiset ja selkeät verkkosivut

Aalto Accountingin tavoitteena oli saada järjestön ilme vastaamaan nykypäivää ja sen myötä kasvattamaan sekä opiskelijoiden että yhteistyökumppaneiden kiinnostusta. Verkkosivuilta taas haluttiin ennen kaikkea selkeyttä ja sitä, että sivuja olisi helppo päivittää myös itse. 
– Halusimme, että uudet sivut palvelisivat mahdollisimman hyvin kaikkia sidosryhmiä, ja siksi halusimme sivuista mahdollisimman yksinkertaiset ja selkeät. Logosta meillä sen sijaan oli paljonkin ajatuksia ja ideoita. Onneksi Faromedia ohjasi meitä logon suhteen myös oikeaan suuntaan, Hakkarainen nauraa.

”Meidän ei tarvinnut huolehtia mistään”

Verkkosivut julkaistiin kaksi kuukautta starttipalaverin jälkeen, ja välissä uusi logo ja ilme sai Aalto Accountingin hyväksynnän. 
– Projekti sujui mielestämme erinomaisesti ja aikataulussa. Heti alussa meille kerrottiin, miten projekti etenee ja mitä meiltä vaaditaan. Saimme aina nopeasti vastauksia, jos meillä oli mitä tahansa kysyttävää tai emme olleet varmoja jostain. Kommunikoinnin nopeus ja selkeys oli meille tärkeää, koska opiskelijoina emme ole tavoitettavissa normaalisti toimistoaikaan ja projekti oli tarkoitus toteuttaa mahdollisimman ripeästi, Hakkarainen huomauttaa.

Ennen projektia opiskelijoilla oli huolena, miten uudistus sujuu, kun kellään tilaajista ei ollut kokemusta vastaavasta projektista. 
– Meillä ei ole markkinointikokemusta emmekä ole markkinoinnin opiskelijoita. Mietimme, miten osaamme vastata kumppanin kysymyksiin ja osaammeko ottaa kaiken tarvittavan huomioon.

Lopulta ennakkomurheet osoittautuivat turhiksi. 
– Käytännössä huomasimme, ettei meidän tarvinnut murehtia juuri mistään, koska Faromedia piti huolen meistä ja siitä, että tavoitteemme uudistuksen suhteen toteutui. Faromedia osasi kysyä kaikki ne asiat meiltä, joita emme olisi itse osanneet nostaa esiin, sanoo Hakkarainen.

Kameli seikkailee tyylikkäänä

Logon, ilmeen ja verkkosivujen uudistuksessa on Hakkaraisen mielestä onnistuttu erinomaisesti. 
– Kyllä! Olemme supertyytyväisiä. Logo on ajaton ja kuvastaa ainejärjestön sisältöä: kaksi a-kirjainta kertoo taseen puolista ja tasapuolisuudesta. Ääretön taas laskentatoimen tärkeydestä. Ilmeen värit ovat juuri ajatustemme mukaiset ja Faromedialla oli kyky tuoda mukaan myös elementtejä, joita emme olleet edes osanneet ajatella. Lopulliset sivut ovat toiveidemme mukaisesti responsiiviset ja selkeät. Olemme saaneet jo muilta opiskelijoilta hyvää palautetta ilmeestä.

Kuin kirsikaksi kakkuun Faromedia laittoi laskentatoimen opiskelijoiden toteemieläimen kamelin seikkailemaan verkkosivuilla ja kuvasisällöissä. 
– Meidän kamelimme tuo juuri sopivan pilkkeen silmäkulmaan, mutta se on tuotu niin tyylikkäästi esiin, ettei se myöskään häiritse ketään, Hakkarainen kertoo tyytyväisenä ja jatkaa: 
– Saimme kaupan päälle myös perusmääritykset ilmeelle ja apua some-sisältöjen tekemiseen. Nyt järjestön ilme on helpompi säilyttää rauhallisena, vaikka väki järjestössä vaihtuukin vuosittain uusien opiskelijoiden myötä.

Kaupan päälle paljon uutta oppia 

Uusien materiaalien lisäksi projektissa mukana olleet opiskelijat kokivat saaneensa paljon muutakin uutta oppia. 
– Olen itse oppinut esimerkiksi projektinhallintaa ja sitä, miten tällainen projekti pysyy aikataulussa. Ja ehkä isoin oppi on se, että luotettavan yhteistyökumppanin kanssa voi olla rennoin mielin, vaikka omaa osaamista ei olisikaan. Aina ei tarvitse osata itse, jos vierellä on ammattitaitoisia ja ystävällisiä ihmisiä, jotka ovat valmiita auttamaan.

Uusi oppi Aalto Accountingin projektiryhmälle oli myös verkkosivujen päivittäminen. 
– Opin päivittämään verkkosivuja! Faromedian pitämässä koulutuksessa käytiin perusasiat läpi sivujen päivittämisestä ja homma osoittautui tosi helpoksi, Hakkarainen päättää iloisena.

Lue lisää digitaalisesta markkinoinnista: 

SUMUTORVI

Tekoäly ja ChatGPT ovat arjen työkaluja markkinoin­nissa 

Tekoäly ja ChatGPT ovat arjen työkaluja markkinoin­nissa 

Tekoälyä on hyödynnetty markkinoinnissa jo vuosia, kuten esimerkiksi Google-markkinoinnissa. Täysin puskista tekoäly ei siis ole markkinointiin ilmestynyt. ChatGPT ja muut sovellukset sen sijaan ovat tuoneet nopeasti uusia mahdollisuuksia alan ammattilaisille. Tekoäly...

CASE TUNTURI: KETTERÄÄ DIGIMARKKI­NOINTIA

CASE TUNTURI: KETTERÄÄ DIGIMARKKI­NOINTIA

Markkinointi on helppoa, kun yhteistyö ja kommunikointi toimivat.  Tunturi Oy Ltd kuuluu hollantilaiseen pyöräilyn jättiyhtiö Accell Groupiin. Accell Group valmistaa polkupyöriä useilla eri tuotemerkeillä ja tarjoaa upeita pyöräilykokemuksia polkupyöräilijöille....

OLEMME MUKANA ROOSA NAUHA -RINTAMASSA

OLEMME MUKANA ROOSA NAUHA -RINTAMASSA

Yksikin parantunut syöpä on merkittävä voitto, ja siksi me haluamme olla FC Hongan naisten kanssa mukana taistelussa syöpää vastaan. Tähän matsiin tarvitsemme kentälle lisää pelaajia. Haastamme myös sinut yhteiseen rintamaamme, mukaan Roosa nauha -keräykseen. Pienikin...

PUHTAUSALA-LEHTI SAI UUDEN VISUAALISEN KONSEPTIN

PUHTAUSALA-LEHTI SAI UUDEN VISUAALISEN KONSEPTIN

Puhtausala-lehden uudistus toteutettiin kuten puhtausalalla toimitaan – kustannustehokkaasti, ammattitaidolla ja suurella sydämellä.  Puhtausala-lehti on Puhtausala ry:n kustantama alan johtava ammattilehti Suomessa. Lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa, ja se...

LUOTTAMUS ON KAIKEN A JA O

LUOTTAMUS ON KAIKEN A JA O

Plaza Business Parkin ja Faromedian yhteistyö alkoi vuonna 2019 visuaalisen ilmeen ja Google-markkinoinnin uudistuksilla.  Business Park Manager Mari Lempiäinen Retta Managementista kertoo, että hän tarvitsee luotettavia asiantuntijoita oman työnsä tueksi. – Business...

NYT KANNATTAA SIIRTYÄ KÄYTTÄMÄÄN GOOGLE ANALYTICS 4:ÄÄ

NYT KANNATTAA SIIRTYÄ KÄYTTÄMÄÄN GOOGLE ANALYTICS 4:ÄÄ

Google korvaa Universal Analytics -version uudella Google Analytics 4 (GA4) -versiolla. Google ilmoitti maaliskuussa 2022, että Google Analyticsin Universal Analytics -versio (UA) lopettaa datan keräämisen verkkosivuilta 1.7.2023. Tämä tarkoittaa, että UA ei...