29.05.2018

MIKÄ IHMEEN FARO?

Faro tarkoittaa majakkaa. Sana juontaa juurensa antiikin ajan tunnetuimpaan Faroksen majakkaan, jonka valo johdatti merenkävijöitä Aleksandriaan jo ennen ajanlaskun alkua. Tarun mukaan Faroksen majakka – yksi maailman seitsemästä ihmeestä – toi kaupunkiin tietoa ja rikkauksia.

Faroksen tarina kiehtoi, kun mietin yritykselleni nimeä. Siitä löytyi monia yhtymäkohtia tämän päivänä markkinointi- ja viestintämaailmaan – vai pitäisikö sanoa merille. Markkinointi ei nyt välttämättä aivan tuo rikkauksia, mutta mielestäni sen on aina tähdättävä myynnin kasvattamiseen, jotta sijoitetut summat saadaan korkojen kera takaisin.

NIMESSÄ ON LUPAUS

”Rikkaudet” tarkoittavat farolaisille myös jotain muuta kuin suoraan rahassa mittavia asioita. Ne ovat intohimoa, sisäistä paloa tehdä tätä työtä. Faromedia on asiakkailleen alati uutta ammentava ja oppiva markkinoinnin matkakumppani. Mikä siis voisi olla parempi nimi yritykselle kuin Faromedia, nimi, joka lupaa tuloksellista markkinointia, uutta tietoa ja pysyvyyttä, ja joka johdattaa oikeaan suuntaan sumussa, myrskyssä ja tyynisäällä.

PARAS OSAAMINEN = OSIENSA SUMMA

Olen työskennellyt lähes 20 vuotta markkinointiviestinnän parissa. Muutama vuosi sitten havahduin pohtimaan, mikä onnistuneita projekteja on yhdistänyt.

Projektin sisällöstä, koosta tai kanavasta huolimatta tärkeimmät yhdistävät asiat ovat oikeanlainen osaaminen, osallistujien asenne ja innostus. Faromedia haluaa koota asiakkailleen juuri sopivan osaamisen, olipa kyseessä sitten graafinen suunnittelu, sisällön toimitus tai digimarkkinointi. Osaamisen lisäksi tärkeä liima on usko yhteiseen projektiin, into kehittyä yhdessä ja ymmärrys siitä, että yhdistämällä kaikkien panos voidaan saavuttaa jotain enemmän.

MAJAKANVARTIJA EI SAMMUTA VALOJA

Farolaiset eli majakanvartijat pitävät huolta asiakkaiden lisäksi myös omasta sisäisestä valostaan – intohimostaan, uudenoppimisesta, ilosta, aktiivisuudesta ja ystävällisyydestä. Näitä ominaisuuksia arvostamme myös yhteistyökumppaneissa. Jos siis tunnistit edellä mainitusta itsesi, Faromedia on sinulle sopiva kumppani!

Lähde markkinointimatkalle, tehdään yhdessä siitä nautinnollinen!

Sanna Tapola, CEO, Faromedia Oy

SUMUTORVI

89 prosenttia lukijoista tyytyväisiä Puhtausala-lehteen

89 prosenttia lukijoista tyytyväisiä Puhtausala-lehteen

Lukijoiden mielestä Faromedian tuottama Puhtausala-lehti on tärkeä ammatillinen tiedonlähde ja lehteä luetaan monipuolisesti. Eniten lukijoita kiinnostaa uusi teknologia, tiede ja tutkimus. Lehden suositteluindeksi on peräti 60. Alkuvuodesta 2024 toteutetun...

Peach Fuzz on Pantonen vuoden väri 2024

Peach Fuzz on Pantonen vuoden väri 2024

Pantone on valinnut vuoden 2024 väriksi lämpimän ja kodikkaan Peach Fuzzin (13-1023). Peach Fuzz on herkullinen persikan sävy, joka Pantonen mukaan välittää viestiä ystävällisyydestä, välittämisestä, yhteisöllisyydestä ja yhteistyöstä. In seeking a hue that echoes our...

Tekoäly ja ChatGPT ovat arjen työkaluja markkinoin­nissa 

Tekoäly ja ChatGPT ovat arjen työkaluja markkinoin­nissa 

Tekoälyä on hyödynnetty markkinoinnissa jo vuosia, kuten esimerkiksi Google-markkinoinnissa. Täysin puskista tekoäly ei siis ole markkinointiin ilmestynyt. ChatGPT ja muut sovellukset sen sijaan ovat tuoneet nopeasti uusia mahdollisuuksia alan ammattilaisille. Tekoäly...

CASE TUNTURI: KETTERÄÄ DIGIMARKKI­NOINTIA

CASE TUNTURI: KETTERÄÄ DIGIMARKKI­NOINTIA

Markkinointi on helppoa, kun yhteistyö ja kommunikointi toimivat.  Tunturi Oy Ltd kuuluu hollantilaiseen pyöräilyn jättiyhtiö Accell Groupiin. Accell Group valmistaa polkupyöriä useilla eri tuotemerkeillä ja tarjoaa upeita pyöräilykokemuksia polkupyöräilijöille....

OLEMME MUKANA ROOSA NAUHA -RINTAMASSA

OLEMME MUKANA ROOSA NAUHA -RINTAMASSA

Yksikin parantunut syöpä on merkittävä voitto, ja siksi me haluamme olla FC Hongan naisten kanssa mukana taistelussa syöpää vastaan. Tähän matsiin tarvitsemme kentälle lisää pelaajia. Haastamme myös sinut yhteiseen rintamaamme, mukaan Roosa nauha -keräykseen. Pienikin...

PUHTAUSALA-LEHTI SAI UUDEN VISUAALISEN KONSEPTIN

PUHTAUSALA-LEHTI SAI UUDEN VISUAALISEN KONSEPTIN

Puhtausala-lehden uudistus toteutettiin kuten puhtausalalla toimitaan – kustannustehokkaasti, ammattitaidolla ja suurella sydämellä.  Puhtausala-lehti on Puhtausala ry:n kustantama alan johtava ammattilehti Suomessa. Lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa, ja se...