29.05.2018

MIKÄ IHMEEN FARO?

Faro tarkoittaa majakkaa. Sana juontaa juurensa antiikin ajan tunnetuimpaan Faroksen majakkaan, jonka valo johdatti merenkävijöitä Aleksandriaan jo ennen ajanlaskun alkua. Tarun mukaan Faroksen majakka – yksi maailman seitsemästä ihmeestä – toi kaupunkiin tietoa ja rikkauksia.

Faroksen tarina kiehtoi, kun mietin yritykselleni nimeä. Siitä löytyi monia yhtymäkohtia tämän päivänä markkinointi- ja viestintämaailmaan – vai pitäisikö sanoa merille. Markkinointi ei nyt välttämättä aivan tuo rikkauksia, mutta mielestäni sen on aina tähdättävä myynnin kasvattamiseen, jotta sijoitetut summat saadaan korkojen kera takaisin.

NIMESSÄ ON LUPAUS

”Rikkaudet” tarkoittavat farolaisille myös jotain muuta kuin suoraan rahassa mittavia asioita. Ne ovat intohimoa, sisäistä paloa tehdä tätä työtä. Faromedia on asiakkailleen alati uutta ammentava ja oppiva markkinoinnin matkakumppani. Mikä siis voisi olla parempi nimi yritykselle kuin Faromedia, nimi, joka lupaa tuloksellista markkinointia, uutta tietoa ja pysyvyyttä, ja joka johdattaa oikeaan suuntaan sumussa, myrskyssä ja tyynisäällä.

PARAS OSAAMINEN = OSIENSA SUMMA

Olen työskennellyt lähes 20 vuotta markkinointiviestinnän parissa. Muutama vuosi sitten havahduin pohtimaan, mikä onnistuneita projekteja on yhdistänyt.

Projektin sisällöstä, koosta tai kanavasta huolimatta tärkeimmät yhdistävät asiat ovat oikeanlainen osaaminen, osallistujien asenne ja innostus. Faromedia haluaa koota asiakkailleen juuri sopivan osaamisen, olipa kyseessä sitten graafinen suunnittelu, sisällön toimitus tai digimarkkinointi. Osaamisen lisäksi tärkeä liima on usko yhteiseen projektiin, into kehittyä yhdessä ja ymmärrys siitä, että yhdistämällä kaikkien panos voidaan saavuttaa jotain enemmän.

MAJAKANVARTIJA EI SAMMUTA VALOJA

Farolaiset eli majakanvartijat pitävät huolta asiakkaiden lisäksi myös omasta sisäisestä valostaan – intohimostaan, uudenoppimisesta, ilosta, aktiivisuudesta ja ystävällisyydestä. Näitä ominaisuuksia arvostamme myös yhteistyökumppaneissa. Jos siis tunnistit edellä mainitusta itsesi, Faromedia on sinulle sopiva kumppani!

Lähde markkinointimatkalle, tehdään yhdessä siitä nautinnollinen!

Sanna Tapola, CEO, Faromedia Oy

SUMUTORVI

Tekoäly ja ChatGPT ovat arjen työkaluja markkinoin­nissa 

Tekoäly ja ChatGPT ovat arjen työkaluja markkinoin­nissa 

Tekoälyä on hyödynnetty markkinoinnissa jo vuosia, kuten esimerkiksi Google-markkinoinnissa. Täysin puskista tekoäly ei siis ole markkinointiin ilmestynyt. ChatGPT ja muut sovellukset sen sijaan ovat tuoneet nopeasti uusia mahdollisuuksia alan ammattilaisille. Tekoäly...

CASE TUNTURI: KETTERÄÄ DIGIMARKKI­NOINTIA

CASE TUNTURI: KETTERÄÄ DIGIMARKKI­NOINTIA

Markkinointi on helppoa, kun yhteistyö ja kommunikointi toimivat.  Tunturi Oy Ltd kuuluu hollantilaiseen pyöräilyn jättiyhtiö Accell Groupiin. Accell Group valmistaa polkupyöriä useilla eri tuotemerkeillä ja tarjoaa upeita pyöräilykokemuksia polkupyöräilijöille....

OLEMME MUKANA ROOSA NAUHA -RINTAMASSA

OLEMME MUKANA ROOSA NAUHA -RINTAMASSA

Yksikin parantunut syöpä on merkittävä voitto, ja siksi me haluamme olla FC Hongan naisten kanssa mukana taistelussa syöpää vastaan. Tähän matsiin tarvitsemme kentälle lisää pelaajia. Haastamme myös sinut yhteiseen rintamaamme, mukaan Roosa nauha -keräykseen. Pienikin...

PUHTAUSALA-LEHTI SAI UUDEN VISUAALISEN KONSEPTIN

PUHTAUSALA-LEHTI SAI UUDEN VISUAALISEN KONSEPTIN

Puhtausala-lehden uudistus toteutettiin kuten puhtausalalla toimitaan – kustannustehokkaasti, ammattitaidolla ja suurella sydämellä.  Puhtausala-lehti on Puhtausala ry:n kustantama alan johtava ammattilehti Suomessa. Lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa, ja se...

LUOTTAMUS ON KAIKEN A JA O

LUOTTAMUS ON KAIKEN A JA O

Plaza Business Parkin ja Faromedian yhteistyö alkoi vuonna 2019 visuaalisen ilmeen ja Google-markkinoinnin uudistuksilla.  Business Park Manager Mari Lempiäinen Retta Managementista kertoo, että hän tarvitsee luotettavia asiantuntijoita oman työnsä tueksi. – Business...

NYT KANNATTAA SIIRTYÄ KÄYTTÄMÄÄN GOOGLE ANALYTICS 4:ÄÄ

NYT KANNATTAA SIIRTYÄ KÄYTTÄMÄÄN GOOGLE ANALYTICS 4:ÄÄ

Google korvaa Universal Analytics -version uudella Google Analytics 4 (GA4) -versiolla. Google ilmoitti maaliskuussa 2022, että Google Analyticsin Universal Analytics -versio (UA) lopettaa datan keräämisen verkkosivuilta 1.7.2023. Tämä tarkoittaa, että UA ei...