28.04.2020

GOOGLE MY BUSINESS LISÄÄ YRITYKSESI NÄKYVYYTTÄ VERKOSSA

Jos et vielä ole perustanut yrityksellesi ilmaista Google My Business -tiliä, tee se nyt heti. Google My Business -profiilin avulla voit vaikuttaa siihen, miten yrityksesi näkyy Googlen hauissa ja Mapsissa.

Luo uusi Google My Business -tili, ja täytä siellä perustiedot yrityksestäsi: 

  • Yrityksen logo
  • Osoite (huom. yritykselläsi on oltava fyysinen postiosoite)
  • Puhelinnumero
  • Aukioloajat (myös poikkeusajat)
  • Tuotteet ja palvelut (toimialaluokat!)
  • Kuvia yrityksestäsi ja sen tuotteista sekä palveluista 
  • Verkkosivuston osoite
  • Tapahtumia
  • Julkaisuja

Vahvista itsesi yrityksesi omistajaksi Googlen neuvomalla tavalla. Saat Googlelta vahvistuskoodin sähköpostitse, postitse tai puhelimitse.Muista tallentaa myös profiiliisi tekemät muutokset sivun alalaidassa olevassa Vahvista-napista. Muutokset näkyvät, kun Google on tarkistanut päivityksesi (ja Google on varmistunut siitä, että olet yrityksen omistaja). 

HYÖDYNNÄ CHAT-PALVELUA

Google My Business -tilin tietoja voit päivittää koska vain. Mobiilisovelluksessa saat käyttöösi myös kätevän Chat-palvelun, jonka avulla asiakkaasi voivat olla sinuun yhteydessä hakujen ja karttapalvelun kautta. Voit myös muokata palveluun oman tervehdysviestisi.  

ARVOSTELUT VAIKUTTAVAT YRITYKSESI NÄKYVYYTEEN

Asiakkaasi voivat jättää arvosteluja Google My Business -tilillesi. Pyydä rohkeasti asiakkaitasi antamaan yrityksellesi arvosteluja erityisesti Googlessa, sillä arvostelut vaikuttavat hakukonenäkyvyyteesi. Voit myös jakaa asiakkaillesi suoran linkin, jonka avulla he voivat arvostella yritystäsi ja sen palveluja. Näin luot linkin asiakkaille arvostelujen kirjoittamista varten.

TILASTOISTA NÄET, MITEN YRITYSTÄSI HAETAAN

Google My Business tarjoaa sinulle hyvää tietoa potentiaalisista asiakkaistasi: miten asiakkaat löysivät yrityksesi ja millaisilla hauilla yrityksesi näkyy hakutuloksissa. Näet tilastoista myös sen, kuinka usein yrityskorttisi kautta on klikattu verkkosivuillesi tai sinuun on oltu yhteydessä puhelimitse. 

Mitä kattavammin maltat täyttää yrityksesi tiedot Google My Business -tililläsi, sitä paremmin yrityksesi näkyy Googlen hakutuloksissa. Vaikka Googlen tarjoama ilmainen palvelu on ollut käytössä jo pitkään, yritykset ovat ottaneet Business-tilejä käyttöön verrattain laiskasti. Jos et siis vielä ole perustanut yrityksellesi ilmaista Google My Business -tiliä, tee se nyt heti. Jos yritykselläsi on jo Google My Business -tili, tarkista tiedot ja tee tarvittavat päivitykset.

Jos sinulla on kysyttävää tilin käyttöönotosta, ota yhteyttä!

LISÄÄ MARKKINOINTIVINKKEJÄ: 

SUMUTORVI

Peach Fuzz on Pantonen vuoden väri 2024

Peach Fuzz on Pantonen vuoden väri 2024

Pantone on valinnut vuoden 2024 väriksi lämpimän ja kodikkaan Peach Fuzzin (13-1023). Peach Fuzz on herkullinen persikan sävy, joka Pantonen mukaan välittää viestiä ystävällisyydestä, välittämisestä, yhteisöllisyydestä ja yhteistyöstä. In seeking a hue that echoes our...

Tekoäly ja ChatGPT ovat arjen työkaluja markkinoin­nissa 

Tekoäly ja ChatGPT ovat arjen työkaluja markkinoin­nissa 

Tekoälyä on hyödynnetty markkinoinnissa jo vuosia, kuten esimerkiksi Google-markkinoinnissa. Täysin puskista tekoäly ei siis ole markkinointiin ilmestynyt. ChatGPT ja muut sovellukset sen sijaan ovat tuoneet nopeasti uusia mahdollisuuksia alan ammattilaisille. Tekoäly...

CASE TUNTURI: KETTERÄÄ DIGIMARKKI­NOINTIA

CASE TUNTURI: KETTERÄÄ DIGIMARKKI­NOINTIA

Markkinointi on helppoa, kun yhteistyö ja kommunikointi toimivat.  Tunturi Oy Ltd kuuluu hollantilaiseen pyöräilyn jättiyhtiö Accell Groupiin. Accell Group valmistaa polkupyöriä useilla eri tuotemerkeillä ja tarjoaa upeita pyöräilykokemuksia polkupyöräilijöille....

OLEMME MUKANA ROOSA NAUHA -RINTAMASSA

OLEMME MUKANA ROOSA NAUHA -RINTAMASSA

Yksikin parantunut syöpä on merkittävä voitto, ja siksi me haluamme olla FC Hongan naisten kanssa mukana taistelussa syöpää vastaan. Tähän matsiin tarvitsemme kentälle lisää pelaajia. Haastamme myös sinut yhteiseen rintamaamme, mukaan Roosa nauha -keräykseen. Pienikin...

PUHTAUSALA-LEHTI SAI UUDEN VISUAALISEN KONSEPTIN

PUHTAUSALA-LEHTI SAI UUDEN VISUAALISEN KONSEPTIN

Puhtausala-lehden uudistus toteutettiin kuten puhtausalalla toimitaan – kustannustehokkaasti, ammattitaidolla ja suurella sydämellä.  Puhtausala-lehti on Puhtausala ry:n kustantama alan johtava ammattilehti Suomessa. Lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa, ja se...

LUOTTAMUS ON KAIKEN A JA O

LUOTTAMUS ON KAIKEN A JA O

Plaza Business Parkin ja Faromedian yhteistyö alkoi vuonna 2019 visuaalisen ilmeen ja Google-markkinoinnin uudistuksilla.  Business Park Manager Mari Lempiäinen Retta Managementista kertoo, että hän tarvitsee luotettavia asiantuntijoita oman työnsä tueksi. – Business...