01.01.2021

VUOSI 2021 ON PANTONEN MUKAAN HARMAA JA KELTAINEN

Pantone on tänä vuonna valinnut vuoden väreiksi ultimaattisen harmaan (PANTONE 17-5104 Ultimate Grey) ja valoa tuovan keltaisen (PANTONE 13-0647). 

Normaalisti vuosittain valitaan vain yksi vuoden PANTONE-väri, mutta tänä vuonna värejä valittiin toistamiseen kaksi. Edellisen kerran värejä valittiin kaksi vuonna 2016. 

HARMAAN TALVEN JÄLKEEN KIETOUDUTAAN PIRTEÄÄN KELTAISEEN! 

Maailman tilanne näkyy vuonna 2021 myös Pantonen valitsemissa vuoden väreissä. Pantonen mukaan harmaa ja keltainen luovat yhdistelmän, jossa on nähtävissä samaan aikaan mietteliäisyyttä ja syvällisiä tunteita, mutta toisaalta myös optimismia ja toivoa aurinkoisemmasta tulevaisuudesta. Ehkä aurinkoisempi tulevaisuus avautuu meille kaikille kevään lisääntyvän valon myötä! 

The union of an enduring Ultimate Gray with the bibrant yellow illuminating expresses a message of positivity supported by fortitude. Practical and rock solid but at then same time warming and optimistic, this is a color combination that gives us resilience and hope. We need to feel encouraged and uplifted; this is essential to the human spirit.”

– LEATRICE EISEMAN, EXECUTIVE DIRECTOR OF THE PANTONE COLOR INSTITUTE 

VUODEN VÄRIT HIIPIVÄT MYÖS YRITYSTEN GRAAFISEEN SUUNNITTELUUN

Pantonen vuoden väreillä on tapana hiipiä näkyviin vuoden mittaan niin yritysten graafiseen suunnitteluun, tuotepakkauksiin, muotiin kuin sisustukseenkin. Vuonna 2020 vuoden väri oli sininen, vuonna 2019 koralli ja vuonna 2018 ultravioletti. Pantone on julkaissut vuoden värin vuodesta 2000 lähtien. 

SUMUTORVI

Tekoäly ja ChatGPT ovat arjen työkaluja markkinoin­nissa 

Tekoäly ja ChatGPT ovat arjen työkaluja markkinoin­nissa 

Tekoälyä on hyödynnetty markkinoinnissa jo vuosia, kuten esimerkiksi Google-markkinoinnissa. Täysin puskista tekoäly ei siis ole markkinointiin ilmestynyt. ChatGPT ja muut sovellukset sen sijaan ovat tuoneet nopeasti uusia mahdollisuuksia alan ammattilaisille. Tekoäly...

CASE TUNTURI: KETTERÄÄ DIGIMARKKI­NOINTIA

CASE TUNTURI: KETTERÄÄ DIGIMARKKI­NOINTIA

Markkinointi on helppoa, kun yhteistyö ja kommunikointi toimivat.  Tunturi Oy Ltd kuuluu hollantilaiseen pyöräilyn jättiyhtiö Accell Groupiin. Accell Group valmistaa polkupyöriä useilla eri tuotemerkeillä ja tarjoaa upeita pyöräilykokemuksia polkupyöräilijöille....

OLEMME MUKANA ROOSA NAUHA -RINTAMASSA

OLEMME MUKANA ROOSA NAUHA -RINTAMASSA

Yksikin parantunut syöpä on merkittävä voitto, ja siksi me haluamme olla FC Hongan naisten kanssa mukana taistelussa syöpää vastaan. Tähän matsiin tarvitsemme kentälle lisää pelaajia. Haastamme myös sinut yhteiseen rintamaamme, mukaan Roosa nauha -keräykseen. Pienikin...

PUHTAUSALA-LEHTI SAI UUDEN VISUAALISEN KONSEPTIN

PUHTAUSALA-LEHTI SAI UUDEN VISUAALISEN KONSEPTIN

Puhtausala-lehden uudistus toteutettiin kuten puhtausalalla toimitaan – kustannustehokkaasti, ammattitaidolla ja suurella sydämellä.  Puhtausala-lehti on Puhtausala ry:n kustantama alan johtava ammattilehti Suomessa. Lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa, ja se...

LUOTTAMUS ON KAIKEN A JA O

LUOTTAMUS ON KAIKEN A JA O

Plaza Business Parkin ja Faromedian yhteistyö alkoi vuonna 2019 visuaalisen ilmeen ja Google-markkinoinnin uudistuksilla.  Business Park Manager Mari Lempiäinen Retta Managementista kertoo, että hän tarvitsee luotettavia asiantuntijoita oman työnsä tueksi. – Business...

NYT KANNATTAA SIIRTYÄ KÄYTTÄMÄÄN GOOGLE ANALYTICS 4:ÄÄ

NYT KANNATTAA SIIRTYÄ KÄYTTÄMÄÄN GOOGLE ANALYTICS 4:ÄÄ

Google korvaa Universal Analytics -version uudella Google Analytics 4 (GA4) -versiolla. Google ilmoitti maaliskuussa 2022, että Google Analyticsin Universal Analytics -versio (UA) lopettaa datan keräämisen verkkosivuilta 1.7.2023. Tämä tarkoittaa, että UA ei...