29.11.2019

PARANNA ­HAKUKONE­NÄKYVYYTTÄ­ SISÄLTÖJEN AVULLA

Nappaa käyttöösi vinkit, joilla saat verkkosivujen sisällöt näkymään paremmin Googlessa. Säännöllinen ja laadukas sisällöntuotanto on tärkeintä – Googlen lisäksi myös asiakkaasi rakastavat sitä! 

  1. Rakenna sivuistasi avainsanakartta, jossa on määritelty esimerkiksi sivuston hakusanat, konversiotavoitteet sekä sisäiset että ulkoiset linkitykset. 
  2. Kirjoita tekstit niin, että hakusanoja on käytetty sopivassa suhteessa muuhun sisältöön. Huom. jos viljelet tiettyä sanaa liikaa, Google ei sitä hyvällä katso. 
  3. Huolehdi sivujen metakuvauksesta, ne näkyvät toisinaan Googlen hauissa. 
  4. Muista sivun title, ja käytä hakusanoja H1 ja H2 -otsikoissa. 
  5. Kuvat ovat tärkeitä, mutta älä käytä liian isoja kuvia, jotka hidastavat sivustoa. Käytä tekstisisältöä tukevia kuvia ja lisää niihin alt-teksti
  6. Käytä tekstisisällössä boldauksia, kursivointeja ja listauksia. Google pitää niistä. 
  7. Pidä teksti laadukkaana ja luonnollisena. Jäsentele tekstisisältö kappaleiksi.
  8. Tuota sisältöä säännöllisesti – Mitä enemmän tuotat sisältöä valitsemillasi hakusanoilla, sitä enemmän Google arvostaa sinua (eli sivustoasi) kyseisen aiheen asiantuntijana. 
  9. Jaa sisältöjä sosiaaliseen mediaan ja buustaa näkyvyyttä maksetulla mainonnalla. 
  10. Seuraa, mittaa ja kehitä! Hakukoneoptimoinnin tulokset eivät näy heti. Optimointityö on prosessi, joka vaatii pitkäjänteisyyttä. 

HYVÄ HAKUKONENÄKYVYYS ON MONEN ASIAN SUMMA

Muista myös, että sisältö ei suinkaan ole ainut asia, joka hakukonenäkyvyyteen vaikuttaa. Sisällön lisäksi hakukonenäkyvyyteen vaikuttavat: 

  • linkitykset, 
  • rakenne ja
  • tekniikka. 

Haluatko kysyä lisää verkkosivujen sisällöistä ja näkyvyydestä hakukoneissa? Ota yhteyttä!

LISÄÄ MARKKINOINTIVINKKEJÄ: 

SUMUTORVI

AALTO ACCOUNTING SAI UUDEN GRAAFISEN ILMEEN JA VERKKO­SIVUT

AALTO ACCOUNTING SAI UUDEN GRAAFISEN ILMEEN JA VERKKO­SIVUT

Aalto Accounting sai uuden logon, ilmeen ja verkkosivujen lisäksi aimo annoksen uutta oppia projektin aikana. Kun opiskelijajärjestö KY Accounting vaihtoi keväällä nimensä Aalto Accountingiksi, oli logon, ilmeen ja verkkosivujen uudistaminen sille luontainen...

UUDISTA VERKKOSIVUT HELPOSTI, CASE EUROLAITE

UUDISTA VERKKOSIVUT HELPOSTI, CASE EUROLAITE

Sähkötekniikka-alalla toimiva Eurolaite sai helposti päivitettävät ja selkeät verkkosivut, joiden sisältö rakennettiin kattavan tuoteluettelon varaan. Eurolaitteessa oli tovi mietitty verkkosivujen perusteellista remonttia, sillä vanhat sivut olivat yksinkertaisesti...

ONNISTUNUT KUNTOSALIN MARKKINOINTI – TEE TÄMÄ JO ENNEN AVAAMISTA

ONNISTUNUT KUNTOSALIN MARKKINOINTI – TEE TÄMÄ JO ENNEN AVAAMISTA

Faromedia on ollut mukana avaamassa jo lähes 40 kuntokeskusta eri puolilla Suomea. Vuosien aikana on karttunut kokemusta, josta uudet kuntokeskusyrittäjät hyötyvät jatkuvasti.  Kaikkien kuntokeskusten avaaminen on ollut erilaista – jokaisessa projektissa on omat...

FIT NIITTYKUMPU AVATTIIN KORONA­RAJOITUSTEN KESKELLÄ

FIT NIITTYKUMPU AVATTIIN KORONA­RAJOITUSTEN KESKELLÄ

Faromedia on ollut kymmenen vuoden aikana mukana käynnistämässä lähes 40 kuntokeskuksen toimintaa eri puolilla Suomea. Tuorein Ole.Fit-kuntokeskus avattiin tammikuussa 2021 Espoon Niittykumpuun. Startti ei ollut historian helpoin – alueella on tiukka kilpailu ja...

AIKA ON SISÄLLÖN­TUOTANNON SUURIN KOMPASTUS­KIVI

AIKA ON SISÄLLÖN­TUOTANNON SUURIN KOMPASTUS­KIVI

Kukapa ei olisi joskus tuskaillut tekstin tuottamisen vaikeutta. Ei sitä synny lennosta aina ammattilaiseltakaan. Kysyimme Faromedian copywriteriltä, mitkä ovat isoimmat kompastuskivet sisällöntuotannossa, ja mitä tekee ammattilainen silloin, kun mustekynä on...

MITÄ ON HAKUKONE­MARKKINOINTI (SEM)?

MITÄ ON HAKUKONE­MARKKINOINTI (SEM)?

Hakukonemarkkinoinnin avulla markkinoija voi eri tavoin kasvattaa kävijäliikennettä, brändin tunnettuutta tai myyntiä verkossa. Usein hakukonemarkkinoinnista puhuttaessa voit kuulla vilahtavan termit SEM, SEA ja SEO. Näiden termien merkitykset menevät kuitenkin jopa...