01.11.2018

NÄIN SAAT TULOKSIA SOME-MARKKINOINNISTA

Sosiaalinen media on ollut markkinoinnin työvälineistössä jo pitkälle yli kymmenen vuotta. Siitäkin huolimatta moni yritys ihmettelee edelleen, miksi markkinointi somessa näyttää enemmän haahuilulta kuin ammattimaiselta markkinoinnilta. Useimmiten tähän on syynä suunnittelemattomuus, olematon seuranta ja huonot resurssit.

Suunnittelun ja seurannan lisäksi yksi tärkeimmistä onnistumisen avaimista on riittävä resurssointi sekä osaamiseen että mediatilaan. Onnistunut markkinointi somessa vaatii ajantasaista osaamista jatkuvasti kehittyvistä alustoista ja niiden tarjoamista mahdollisuuksista. 

Listasimme muutaman vinkin, joiden avulla some-markkinointiin on helpompi saada tolkkua.

1.   PALAA YRITYKSEN STRATEGIAAN

Some-läsnäolon tavoitteet on johdettava yrityksen strategiasta – ihan niin kuin kaikki muutkin viestinnän tavoitteet. 

2. TEE MARKKINOINTISUUNNITELMA

Määrittele markkinointisuunnitelmassa kenelle markkinoidaan, miten ja millä välineillä.

3. HUOLEHDI RESURSSEISTA

Sosiaalinen media ei suinkaan ole ilmainen media, vaikka niin joskus erheellisesti ajatellaan. Huolehdi, että markkinointiin on varattu riittävästi resursseja: aikaa, rahaa ja oikeanlaista osaamista.

4. TEE OPERATIIVINEN SUUNNITELMA SOSIAALISEEN MEDIAAN

Määrittele mitä tehdään, kenelle, missä, milloin ja kuka työn tekee. Hyvä suunnitelma toimii myös kätevästi seurannan työkaluna. Ja kyllä vain, excel toimii tässä oikein mainiosti!

5. ÄLÄ UNOHDA SEURANTAA

Voit kehittää markkinointia vain, jos seuraat sitä. Valitse mitattavat asiat tavoitteiden mukaan. Jos esimerkiksi tavoittelet liikennettä omille kotisivuille, seuraa sitä. Älä tuijota vain tykkäyksien määrää. Ne eivät saa tai voi olla ainut mittari sosiaalisessa mediassa.

Kysy lisää some-markkinoinnista.

LISÄÄ MARKKINOINTIVINKKEJÄ: 

SUMUTORVI

NYT KANNATTAA SIIRTYÄ KÄYTTÄMÄÄN GOOGLE ANALYTICS 4:ÄÄ

NYT KANNATTAA SIIRTYÄ KÄYTTÄMÄÄN GOOGLE ANALYTICS 4:ÄÄ

Google korvaa Universal Analytics -version uudella Google Analytics 4 (GA4) -versiolla. Google ilmoitti maaliskuussa 2022, että Google Analyticsin Universal Analytics -versio (UA) lopettaa datan keräämisen verkkosivuilta 1.7.2023. Tämä tarkoittaa, että UA ei...

KETTERÄ MARKKINOINTIKAVERI ARJESSA MUKANA

KETTERÄ MARKKINOINTIKAVERI ARJESSA MUKANA

Fit Kokkola ja Fit Kalajoki ovat kuntokeskuksia länsirannikolla, ja niitä pyöritetään suurella sydämellä. Faromedia on ollut Christel Viitasen apuna markkinoinnin alkumetreistä alkaen. Christel Viitanen perusti Fit Kokkolan vuonna 2020. Ennen avajaisia sali kävi läpi...

PUHTAUSALA X FAROMEDIA: MARKKINOINTIVIESTINTÄÄ VERKOSTONA

PUHTAUSALA X FAROMEDIA: MARKKINOINTIVIESTINTÄÄ VERKOSTONA

Markkinointiviestintää voi toteuttaa ketterästi ja tehokkaasti verkostomaisella toimintamallilla, jossa viestinnän toiminnot ostetaan palveluna. Puhtausala ry. ja Faromedia käynnistivät yhteistyönsä loppuvuodesta 2021, ja ovat tämän jälkeen hioneet yhteisen...

MIKSI GOOGLE MY BUSINESS -SIVU ON YRITYKSELLESI TÄRKEÄ?

MIKSI GOOGLE MY BUSINESS -SIVU ON YRITYKSELLESI TÄRKEÄ?

Olethan jo ottanut Google My Business -sivuston tarjoamat ilmaiset keinot käyttöön? Google My Business -palvelun avulla parannat yrityksesi asiakaskokemustasi verkossa. Google on maailman käytetyin hakukone ja hallitsee noin 90 % koko maailman...

TYYTYVÄISTEN ASIAKKAIDEN MARKKINOINTI­TOIMISTO

TYYTYVÄISTEN ASIAKKAIDEN MARKKINOINTI­TOIMISTO

Faromedia on ammattitaitoinen, ystävällinen ja luotettava markkinointitoimisto, jolla on tyytyväiset asiakkaat ja laadukas palvelu. Kysyimme asiakkailtamme, miten olemme onnistuneet. Asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksien mukaan Faromedia palvelee asiakkaitaan...

AALTO ACCOUNTING SAI UUDEN GRAAFISEN ILMEEN JA VERKKO­SIVUT

AALTO ACCOUNTING SAI UUDEN GRAAFISEN ILMEEN JA VERKKO­SIVUT

Aalto Accounting sai uuden logon, ilmeen ja verkkosivujen lisäksi aimo annoksen uutta oppia projektin aikana. Kun opiskelijajärjestö KY Accounting vaihtoi keväällä nimensä Aalto Accountingiksi, oli logon, ilmeen ja verkkosivujen uudistaminen sille luontainen...