28.12.2018

NÄIN KIRJOITAT HYVÄN BLOGIN

Hyvä sisältö houkuttelee lukemaan ja toimii verkossa magneetin lailla. Nappaa käyttöösi vinkit parempiin blogi- ja muihin tekstisisältöihin.

1. PIDÄ KIINNI PUNAISESTA LANGASTA

  • Kirjoita vain yhdestä aiheesta kerrallaan. Jos kirjoitus alkaa rönsyillä, pilko se useammaksi tekstiksi.
  • Mieti, mikä on pääviestisi, se ”punainen lanka” ja pysy siinä.
  • Bloggausteksti voi olla esimerkiksi näkökulma tai mielipide ajankohtaisessa keskustelussa, osaamisvinkki (esim. näin kirjoitat hyvän blogin) tai jotain muuta hyödyllistä informaatiota. Kannattaa pyrkiä auttamaan lukijaa jotenkin.

2. KIRJOITTAMINEN: TOIMITA, OIKOLUE JA MUISTA OTSIKOT

  • Kirjoita teksti, toimita sitä ja huolehdi oikoluvusta.
  • Pyydä mahdollisuuksien mukaan kommentteja kollegoilta ja viestijöiltä.
  • Käytä lukijoille tuttua kieltä, mutta älä elvistele sivistyssanoilla.
  • Otsikkoa kannattaa miettiä hetki. Pieni provosointi saattaa toimia, mutta huolehdi, että otsikko vastaa sisältöä.

3. KÄYTÄ AVAINSANOJA JA LINKITÄ 

4. TEKSTIN RAKENNE JA LUETTAVUUS

  • Älä kirjoita liian pitkiä kappaleita, 3-5 riviä on sopiva määrä.
  • Tekstiä on helpompi silmäillä, kun väliotsikot rytmittävät tekstiä. Muista siis väliotsikot!
  • Jos luettelet asioita, käytä bulletlistoja.
  • Kiinnitä huomiota oikeinkirjoitukseen! Muista pilkut, sanajärjestykset jne. Käytä teksti viestijöillä, jos haluat olla varma oikeinkirjoituksesta.

5. MUISTA KUVIEN KÄYTTÖOIKEUDET, JA KÄYTÄ KUVIA SOPIVASSA KOOSSA

  • Mieti teksin tuleksi sopiva, sisältöä tukeva kuvitus.
  • Varmistu kuvan käyttöoikeuksista – älä käytä kuvaa, ellet ole varma onko sinulla siihen oikeus. 
  • Huolehdi, että sinulla on kuvista sopivan kokoiset tiedostot käyttämiisi kanaviin. Käyttämällä oikeankokoisia kuvia sisältösi näyttää hyvältä kaikissa laitteissa. 

6. JAA SISÄLTÖJÄ, OLE AKTIIVINEN

  • Jaa blogilinkki myös omiin some-kanaviisi.
  • Seuraa blogin yhteyteen tulevia kommentteja ja vastaa niihin.
  • Ole aktiivinen verkossa, auta ja neuvo.
  • Tykkää, jaa ja kommentoi yrityksesi sisältöjä aina kun voit.

Jos tarvitset apua sisällöntuottamisessa, ota yhteyttä!

LISÄÄ MARKKINOINTIVINKKEJÄ: 

SUMUTORVI

NYT KANNATTAA SIIRTYÄ KÄYTTÄMÄÄN GOOGLE ANALYTICS 4:ÄÄ

NYT KANNATTAA SIIRTYÄ KÄYTTÄMÄÄN GOOGLE ANALYTICS 4:ÄÄ

Google korvaa Universal Analytics -version uudella Google Analytics 4 (GA4) -versiolla. Google ilmoitti maaliskuussa 2022, että Google Analyticsin Universal Analytics -versio (UA) lopettaa datan keräämisen verkkosivuilta 1.7.2023. Tämä tarkoittaa, että UA ei...

KETTERÄ MARKKINOINTIKAVERI ARJESSA MUKANA

KETTERÄ MARKKINOINTIKAVERI ARJESSA MUKANA

Fit Kokkola ja Fit Kalajoki ovat kuntokeskuksia länsirannikolla, ja niitä pyöritetään suurella sydämellä. Faromedia on ollut Christel Viitasen apuna markkinoinnin alkumetreistä alkaen. Christel Viitanen perusti Fit Kokkolan vuonna 2020. Ennen avajaisia sali kävi läpi...

PUHTAUSALA X FAROMEDIA: MARKKINOINTIVIESTINTÄÄ VERKOSTONA

PUHTAUSALA X FAROMEDIA: MARKKINOINTIVIESTINTÄÄ VERKOSTONA

Markkinointiviestintää voi toteuttaa ketterästi ja tehokkaasti verkostomaisella toimintamallilla, jossa viestinnän toiminnot ostetaan palveluna. Puhtausala ry. ja Faromedia käynnistivät yhteistyönsä loppuvuodesta 2021, ja ovat tämän jälkeen hioneet yhteisen...

MIKSI GOOGLE MY BUSINESS -SIVU ON YRITYKSELLESI TÄRKEÄ?

MIKSI GOOGLE MY BUSINESS -SIVU ON YRITYKSELLESI TÄRKEÄ?

Olethan jo ottanut Google My Business -sivuston tarjoamat ilmaiset keinot käyttöön? Google My Business -palvelun avulla parannat yrityksesi asiakaskokemustasi verkossa. Google on maailman käytetyin hakukone ja hallitsee noin 90 % koko maailman...

TYYTYVÄISTEN ASIAKKAIDEN MARKKINOINTI­TOIMISTO

TYYTYVÄISTEN ASIAKKAIDEN MARKKINOINTI­TOIMISTO

Faromedia on ammattitaitoinen, ystävällinen ja luotettava markkinointitoimisto, jolla on tyytyväiset asiakkaat ja laadukas palvelu. Kysyimme asiakkailtamme, miten olemme onnistuneet. Asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksien mukaan Faromedia palvelee asiakkaitaan...

AALTO ACCOUNTING SAI UUDEN GRAAFISEN ILMEEN JA VERKKO­SIVUT

AALTO ACCOUNTING SAI UUDEN GRAAFISEN ILMEEN JA VERKKO­SIVUT

Aalto Accounting sai uuden logon, ilmeen ja verkkosivujen lisäksi aimo annoksen uutta oppia projektin aikana. Kun opiskelijajärjestö KY Accounting vaihtoi keväällä nimensä Aalto Accountingiksi, oli logon, ilmeen ja verkkosivujen uudistaminen sille luontainen...