13.10.2023

CASE TUNTURI: KETTERÄÄ DIGIMARKKI­NOINTIA

Markkinointi on helppoa, kun yhteistyö ja kommunikointi toimivat. 

Tunturi Oy Ltd kuuluu hollantilaiseen pyöräilyn jättiyhtiö Accell Groupiin. Accell Group valmistaa polkupyöriä useilla eri tuotemerkeillä ja tarjoaa upeita pyöräilykokemuksia polkupyöräilijöille. Tunturin Suomessa edustamia Accell Groupin tunnettuja polkupyörämerkkejä ovat Tunturin ja Nishikin lisäksi Haibike, Winora, Ghost, Batavus, Koga ja Lapierre.

Faromedia on toiminut Tunturin digimarkkinoinnin kumppanina alkuvuodesta 2023. Digimarkkinoinnin lisäksi Faromedia toimii tukena myös graafisessa suunnittelussa. 

– Meillä oli useampi vaihtoehto kumppaniksi, mutta Faromedia oli meille selkeästi sopivin kumppani, kertoo Tunturin Marketing Manager Erik Autio.

Faromedian dynaaminen ja tehokas tiimi on ollut mielestämme loistava valinta.

Erik Autio, Tunturi

”Kommunikointi on helppoa ja sujuvaa”

Yhteistyöhön löydettiin nopeasti ketterä toimintamalli, jota kehitetään jatkuvasti yhdessä. Markkinoinnin suunnittelusta ja seurannasta haluttiin tehdä mahdollisimman ketterää, eikä yhteistyöhön haluttu raskaita prosesseja. 

Autio on ollut tyytyväinen hyvin toimivaan yhteistyöhön.  

– Yhteistyö on toiminut erinomaisesti, erityisen tyytyväinen olen kommunikoinnin helppouteen ja sujuvuuteen. Lisäksi Faromedia on osannut tehdä meidän markkinoinnissamme hyviä ratkaisuja. Ja silloin, kun olemme kiireisiä, voin luottaa siihen, että hommat ovat aina hyvissä käsissä, Autio toteaa. 

Aution mukaan Tunturi on saanut yhteistyöstä enemmän kuin alun perin odotti.

– Saamme jokaisessa seurantapalaverissa uutta oppia esimerkiksi digimarkkinoinnin seurannasta. Ja kaiken lisäksi saamme tehdä hommia huipputyyppien kanssa!, Autio päättää. 

 

SUMUTORVI

Peach Fuzz on Pantonen vuoden väri 2024

Peach Fuzz on Pantonen vuoden väri 2024

Pantone on valinnut vuoden 2024 väriksi lämpimän ja kodikkaan Peach Fuzzin (13-1023). Peach Fuzz on herkullinen persikan sävy, joka Pantonen mukaan välittää viestiä ystävällisyydestä, välittämisestä, yhteisöllisyydestä ja yhteistyöstä. In seeking a hue that echoes our...

Tekoäly ja ChatGPT ovat arjen työkaluja markkinoin­nissa 

Tekoäly ja ChatGPT ovat arjen työkaluja markkinoin­nissa 

Tekoälyä on hyödynnetty markkinoinnissa jo vuosia, kuten esimerkiksi Google-markkinoinnissa. Täysin puskista tekoäly ei siis ole markkinointiin ilmestynyt. ChatGPT ja muut sovellukset sen sijaan ovat tuoneet nopeasti uusia mahdollisuuksia alan ammattilaisille. Tekoäly...

OLEMME MUKANA ROOSA NAUHA -RINTAMASSA

OLEMME MUKANA ROOSA NAUHA -RINTAMASSA

Yksikin parantunut syöpä on merkittävä voitto, ja siksi me haluamme olla FC Hongan naisten kanssa mukana taistelussa syöpää vastaan. Tähän matsiin tarvitsemme kentälle lisää pelaajia. Haastamme myös sinut yhteiseen rintamaamme, mukaan Roosa nauha -keräykseen. Pienikin...

PUHTAUSALA-LEHTI SAI UUDEN VISUAALISEN KONSEPTIN

PUHTAUSALA-LEHTI SAI UUDEN VISUAALISEN KONSEPTIN

Puhtausala-lehden uudistus toteutettiin kuten puhtausalalla toimitaan – kustannustehokkaasti, ammattitaidolla ja suurella sydämellä.  Puhtausala-lehti on Puhtausala ry:n kustantama alan johtava ammattilehti Suomessa. Lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa, ja se...

LUOTTAMUS ON KAIKEN A JA O

LUOTTAMUS ON KAIKEN A JA O

Plaza Business Parkin ja Faromedian yhteistyö alkoi vuonna 2019 visuaalisen ilmeen ja Google-markkinoinnin uudistuksilla.  Business Park Manager Mari Lempiäinen Retta Managementista kertoo, että hän tarvitsee luotettavia asiantuntijoita oman työnsä tueksi. – Business...

NYT KANNATTAA SIIRTYÄ KÄYTTÄMÄÄN GOOGLE ANALYTICS 4:ÄÄ

NYT KANNATTAA SIIRTYÄ KÄYTTÄMÄÄN GOOGLE ANALYTICS 4:ÄÄ

Google korvaa Universal Analytics -version uudella Google Analytics 4 (GA4) -versiolla. Google ilmoitti maaliskuussa 2022, että Google Analyticsin Universal Analytics -versio (UA) lopettaa datan keräämisen verkkosivuilta 1.7.2023. Tämä tarkoittaa, että UA ei...